Máglyaként égett egy busz az autópályán

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.23. 13.00

Teherautó és kamion ütközött az autópályán. A balesetben csodával határos módon nem sérültek meg az utasok, a járművek azonban teljesen kiégtek.

Tegnap délelőtt egy menetrend szerint közlekedő autóbusz karambolozott Lengyelországban, az A4-es autópályán, Wroclaw és Opole között. A baleset Brzegnél történt, amikor – eddig tisztázatlan körülmények miatt – egy félpótkocsival szerelt nyerges vontató belerohant az előtte haladó autóbuszba.

A lengyel fapados társaság, a PolskiBus.com Krakkóból Wroclawba tartó buszán tizenheten utaztak. A teherautó sofőrjét kórházba kellett szállítani, ugyanakkor az autóbuszon senki sem sérült meg. Mindez a buszvezető lélekjelenlétének köszönhető, aki az ütközést követően azonnal megállt, és leterelte az utasokat a járműről. Máglyaként égett egy busz az autópályán 1
Mint utólag kiderült, nagyon helyesen tette, mivel az autóbusz és a teherautó azonnal lángra kapott. Sőt, a félpótkocsiban gyúlékony anyagok voltak, ezért a tűz rendkívül gyorsan továbbterjedt az egész szerelvényre. A szerencsétlenségben az autóbusz és a kamion teljesen kiégett, a tűzoltók kiérkezéséig hatalmas füstoszlop szállt fel a levegőbe a helyszínen. A következő videón a baleset helyszínén drónnal készített felvételek láthatók. 

A 2011 óta működő PolskiBus.com több mint 8 millió utast szállított eddig Európában. A jelentős utasforgalmat bonyolító társaság közel 150 darabos buszflottával rendelkezik, melynek túlnyomó részét Van Hool gyártmányú magas felszereltségű buszok alkotják. A társaság a közelmúltban nemzetközi járatokat is indított, így már Prágába, Berlinbe és Pozsonyba is utazhatnak a lengyelek, október 1-től pedig újabb külföldi desztinációkkal bővül a társaság kínálata.

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.