Továbbra is az élen a magyar Európa-bajnok

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.22. 12.00

Jól szerepelt Kiss Norbi a hétvégi kamionos futamon annak ellenére, hogy kisebb műszaki hiba nehezítette meg a dolgát.

Pénteken, a FIA Kamion Európa-bajnokság soron következő futama előtt a hagyományoknak megfelelően saját versenygépeikkel vonultak fel a versenyzők a francia kisvároskában, Nogaróban. A szombati első időmérőn az Oxxo-csapat pilótája sikeresen megszerezte a pole-pozíciót Hahn, Lacko és Albacete előtt, azonban Kiss Norbert nem sokáig örülhetett eredményének, mivel veszélyes vezetésért elvették tőle eredményét. Bűne mindössze annyi volt, hogy nem engedte el a hűtőkörön Lackót, ezért csak a második legjobb idejét vették figyelembe.

A büntetés miatt a jelenlegi Európa-bajnok csak a negyedik rajtkockáról indulhatott az első futamon. Ez azonban kisebb gond lett volna, Kiss Norbinak ugyanis egy műszaki problémával kellett megküzdenie. Az utolsó előtti körben kiment egy biztosíték a fékhűtésben, emiatt nem ment víz a fékre, ezért az elkezdett melegedni. A magyar pilóta emiatt lassításra kényszerült, hiszen ha túlmelegszik a fék, akkor eltörhetnek a tárcsák, ami miatt a második futamon való indulás is kockázatossá vált volna.

A két futam között a csapat kijavította a hibát, Norbi pedig a második helyről rajtolva már az első körben átvette a vezetést és magabiztosan megnyerte a futamot Janiec és Albacete előtt. Vasárnap a magyar pilóta megszerezte a pole-pozíciót, majd az első futamon elsőként ért célba Lacko és Hahn előtt. A második megmérettetésen már nem ment minden ilyen simán, Kiss Norbi ugyanis ötödik lett. Az elért eredményben döntő szerepet játszott a cseh Vrsecky kakaskodása, aki lökdösődéssel megnehezítette a magyar versenyző dolgát.

Az Oxxo-Axxyss Motorsport összességében jó hétvégét zárt, hiszen holtversenyben 362 ponttal vezeti a csapatbajnokságot a Buggyra Racing istállóval. Egyéniben pedig Kiss Norbert 261 ponttal áll az élen a 204 pontos Adam Lacko előtt.

Kommentek

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.