Ezt a fogyást sokan megirigyelnék

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.21. 12.00

A holland DAF olyan áruszállító tanulmányát építette meg, mely féltonnával könnyebb az egyik szériagyártásban készülő modellnél.

Fél tonna súlycsökkentés már jelentősnek nevezhető egy 12 tonnás teherautó esetén. Az eindhoveni székhelyű gyártó az LF-nél hajtotta végre a fogyókúrát, mely kis tömege révén egyébként is a legnagyobb hasznos teherbírással rendelkezik kategóriájában. A prototípus kivitelezésében a Leyland Trucks és az angliai SAPA Profiles volt a partner, az elkészült járművet pedig egyszerűen Future Truck Chassis Concept-nek, vagy FTCC-nek nevezték el.

A tanulmány modell megtervezésekor elsősorban az alváz megtervezését, illetve a megépítéshez szükséges anyagok fajtáját gondolták újjá úgy, hogy közben annak teherbíró képessége ne csökkenjen. A kisebb össztömeg érdekében a szokásosnál több extrudált alumínium profilt építettek be: ennek eredményeképpen a hossz- és a kereszttartók, a kerékfelfüggesztések alkatrészei, a felépítmény padlója, de még az első aláfutásgátló is alumíniumból készült.

Az FTCC több szabadalmaztatott újítással rendelkezik. Ilyen mindjárt az előbb említett aláfutásgátló, melyet az első vázmodulra szerelték fel. Ez a rész úgy csatlakozik a hossztartókhoz, hogy azoknak nem kell egészen a jármű legelejéig nyúlniuk, ami a jármű felépítésének optimális kialakítását teszi lehetővé. Ugyancsak újításnak számít, hogy a felépítmény padlószerkezetét egyesítették a jármű alvázkeretével, így az alváz hossztartói magukban foglalják a felépítmény segédvázát is. Mindemellett kísérletképpen a teherautót független, légrugós első felfüggesztéssel, valamint fogasléces kormányművel látták el.

Bármilyen meglepő az újításokat egyelőre nem vezetik át a szériagyártásban készülő típusba. A teherautót egyelőre kiállításokon, nemzetközi eseményeken mutatják be, de a közeljövőben biztosan nem kerül piacra. A szabadalmaztatott eljárásokkal kapcsolatos tapasztalatokat, a DAF mindenképpen felhasználja majd a sorozatgyártásban készülő modellek továbbfejlesztésénél.

Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.