A svéd közlekedési hatóság jóváhagyta azt a projektet, melynek lényege, hogy az áramszedőkkel felszerelt kamionokhoz felsővezetékeken keresztül juttassák el az elektromos áramot közúton. A kísérlet érdekében a Gävle kikötője és Storvik között haladó E16-os autópálya mentén kiépítenek olyan útszakaszt, melyeken a teherautók árufuvarozási feladatokat végeznek majd.

A kísérletben résztvevő járműveket a Scania által kifejlesztett elektromos-hibrid hajtáslánccal szerelik fel. A teherjárművek az áramot felsővezetéken, a fülke mögötti vázra szerelt, pantográf áramszedőn keresztül kapják. A nehéz teherbírású teherautók elektromos hajtása ily módon lehetővé teszi, hogy elektromos áram felhasználásával, illetve hagyományos hibrid üzemű járművekként is elláthassák fuvarfeladataikat.

Ebben az esetben a hagyományos, dízelüzemű motor mintegy kiegészítő erőforrásként van jelen, így a fosszilis üzemanyag alkalmazásával járó károsanyag-kibocsátás akár 80-90 százaléka is megszűnhet. Az üzemeltetési költségek egyrészt az elektromos motor nagy hatásfokának köszönhető kisebb energiafelhasználás miatt csökkennek, másrészt az elektromos áram eleve olcsóbb energiahordozó, mint a gázolaj. Ezzel a technológiával a Siemens és a Scania 2013 óta végez közös kísérleteket villamosított teherjárművekkel a német cég, Berlin melletti kutatóközpontjába

Svédország célja, hogy 2030-ra létrejöjjön egy energiahatékony és fosszilis energiaforrásoktól független járműállomány. A projekt pénzügyi hátterének jelentős részét, mintegy 77 millió svéd koronát az állam biztosította, míg a fennmaradó 48 millió svéd koronát különböző vállalatok és a Gävleborg régió finanszírozta.

A Scania egy másik kutatási kezdeményezésben is részt vesz az elektromos úthálózatok kiépítése kapcsán, melyben a városi buszok üzemeltetése közben tesztelik az indukciós technológiát.  Ennek érdekében egy elektromos hibrid hajtáslánccal ellátott Scania városi buszt állítanak mindennapos üzembe Södertäljében, 2016 júniusában. Az egyik buszmegállóban elhelyezett töltőállomásnál a jármű csupán hat-hét perc alatt az egész útvonalra elegendő energiával töltődhet fel.