Megújult az elpusztíthatatlan teherautó

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.14. 12.00

Ritkán sikerül ennyire jól egy modellfrissítés Oroszországban, de most azt kell mondjuk, hogy nagyon eltalálták az új nehéz-teherbírású Uralt!

Vagány lett a legendás 4320-as utódja, az Ural Next, mely még a tavaly bemutatott AWD-M sorozatú, nehéz teherbírású modellnél is brutálisabb lett. A Nextből első körben négyféle – billencses, utasszállítós felépítménnyel, platós és tartályos – kivitellel rukkoltak elő az oroszok. Mindegyik változat azonos paraméterekkel rendelkező, háromtengelyes alvázra épül. A három fő szállítására alkalmas fülke megtervezésekor alapul vették a GAZelle-, valamint a GAZon Next kabinjait is.

A megújult modell  alvázán 50 féle változtatást hajtottak végre a tervezők. Egyik legfontosabb változás, hogy az első tengely terhelését 5,3-ról 6,5 tonnára, a jármű terhelhetőségét pedig 12-ről 13 tonnára növelték, emellett a megengedett össztömeg 22,5 tonnára emelkedett. A megújult alváz ugyanakkor megőrizte az elődök strapabíró képességét, sőt a mérnökök több helyen meg is erősítették azt, annak érdekében, hogy Next is megállja a helyét a terepen. A biztonságos megállás érdekében a járművet nagy teljesítményű, Wabco fékrendszerrel szerelték.

Mindig csodáltuk a hetvenes években kifejlesztett Ural 4320-as kivételes képességeit. Remélhetőleg az utód sem okoz majd csalódást


A megújult hajtáslánccal az erőátviteli nyomaték 1,4-szer jobb lett, miközben az üzemanyag-felhasználás 8 százalékkal csökkent az elődhöz képest. Az újratervezett kardántengelyek elhelyezése emellett lehetővé teszik a továbbított nyomaték növelését,  de a gyártó szerint emellett a hajtáslánc élettartamának kiterjesztéséhez hozzájárulnak. A Next-ben egy soros elrendezésű, 6,7 literes, Euro 5-ös minősítéssel ellátott YaMZ-536-os dízelmotor dolgozik, mely 240, 285 és 312 lóerős változatban áll a jövendőbeli vásárlók rendelkezésére. Az erőforrásokhoz automatikus, vagy manuális YaMZ és ZF gyártmányú váltók csatlakoztathatók. Az Ural Next az RBL integrált szervóval készül, ezért az elődhöz képest jóval kisebb erőkifejtést igényel a jármű kormányzása.

Az Ural Next első tengelyének terhelését megnövelték, ennek köszönhetően a hasznos teherbírás is nagyobb lett

A hajtás tekintetében pedig már az alternatív üzemanyagokra is felkészítették a kínálatot, ugyanis az utasszállítós felépítménnyel szerelt változat a dízel mellett metánnal, vagy sűrített gázzal (CNG) is üzemeltethető. Az Ural Next modellekre a gyártó 2 éves, vagy 100 ezer kilométeres garanciát kínál abban az esetben, ha az üzemeltető betartja a 15 ezres szervizintervallumokat.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmód-családja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfény-aktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.