Megújult az elpusztíthatatlan teherautó

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.14. 12.00

Ritkán sikerül ennyire jól egy modellfrissítés Oroszországban, de most azt kell mondjuk, hogy nagyon eltalálták az új nehéz-teherbírású Uralt!

Vagány lett a legendás 4320-as utódja, az Ural Next, mely még a tavaly bemutatott AWD-M sorozatú, nehéz teherbírású modellnél is brutálisabb lett. A Nextből első körben négyféle – billencses, utasszállítós felépítménnyel, platós és tartályos – kivitellel rukkoltak elő az oroszok. Mindegyik változat azonos paraméterekkel rendelkező, háromtengelyes alvázra épül. A három fő szállítására alkalmas fülke megtervezésekor alapul vették a GAZelle-, valamint a GAZon Next kabinjait is.

A megújult modell  alvázán 50 féle változtatást hajtottak végre a tervezők. Egyik legfontosabb változás, hogy az első tengely terhelését 5,3-ról 6,5 tonnára, a jármű terhelhetőségét pedig 12-ről 13 tonnára növelték, emellett a megengedett össztömeg 22,5 tonnára emelkedett. A megújult alváz ugyanakkor megőrizte az elődök strapabíró képességét, sőt a mérnökök több helyen meg is erősítették azt, annak érdekében, hogy Next is megállja a helyét a terepen. A biztonságos megállás érdekében a járművet nagy teljesítményű, Wabco fékrendszerrel szerelték.

Mindig csodáltuk a hetvenes években kifejlesztett Ural 4320-as kivételes képességeit. Remélhetőleg az utód sem okoz majd csalódást


A megújult hajtáslánccal az erőátviteli nyomaték 1,4-szer jobb lett, miközben az üzemanyag-felhasználás 8 százalékkal csökkent az elődhöz képest. Az újratervezett kardántengelyek elhelyezése emellett lehetővé teszik a továbbított nyomaték növelését,  de a gyártó szerint emellett a hajtáslánc élettartamának kiterjesztéséhez hozzájárulnak. A Next-ben egy soros elrendezésű, 6,7 literes, Euro 5-ös minősítéssel ellátott YaMZ-536-os dízelmotor dolgozik, mely 240, 285 és 312 lóerős változatban áll a jövendőbeli vásárlók rendelkezésére. Az erőforrásokhoz automatikus, vagy manuális YaMZ és ZF gyártmányú váltók csatlakoztathatók. Az Ural Next az RBL integrált szervóval készül, ezért az elődhöz képest jóval kisebb erőkifejtést igényel a jármű kormányzása.

Az Ural Next első tengelyének terhelését megnövelték, ennek köszönhetően a hasznos teherbírás is nagyobb lett

A hajtás tekintetében pedig már az alternatív üzemanyagokra is felkészítették a kínálatot, ugyanis az utasszállítós felépítménnyel szerelt változat a dízel mellett metánnal, vagy sűrített gázzal (CNG) is üzemeltethető. Az Ural Next modellekre a gyártó 2 éves, vagy 100 ezer kilométeres garanciát kínál abban az esetben, ha az üzemeltető betartja a 15 ezres szervizintervallumokat.

Kommentek

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.