A BKV tavaly 18 darab Ikarus V127-es modellt összeszerelését és forgalomba helyezését végezte el. A járművekhez szükséges alkatrészeket és főegységeket akkor a Magyar Autóbuszgyártó Kft. biztosította a vállalat számára. A babakék buszokat azóta megszerette a budapesti utazóközönség és a közlekedési társaság is elégedett volt velük, ezért januárban úgy döntöttek, hogy újabb PKD-konstrukcióban összeszerelendő buszokra írnak ki tendert.
A közbeszerzési pályázat nemrég lezárult és a Vezess.hu megkeresésére a BKV azt a tájékoztatást adta, hogy a tender nyertese a MABI-BUS Kft. lett. Ez azt jelenti, hogy a társaság hamarosan megkötheti az új autóbuszok vásárlásáról szóló szerződést, mely további 40 darab autóbusz kedvezményes beszerzésére biztosít lehetőséget a BKV számára. A tetszetős megjelenésű V127-est korábban részletes anyagban mutattuk be.

A hangulatvilágítás jól passzol a jármű bilikék színéhez

Ikarus, de mégse
A korábbi, 18 darab összeszerelését segítő Magyar Autóbuszgyártót az Auto Rad Controlle (ARC) és az Ikarusbus Kft. alapította azért, hogy egy teljesen új fejlesztésű, volt Ikarusos mérnökök által tervezett városi autóbuszcsaládot dobjanak piacra a jól csengő Ikarus márkanév alatt. A típuscsalád őselődjét, a csuklós kivitelű ARC 187-et 2005-ben mutatták be, két évvel később érkezett a szóló változat, mely a 134-es típusszámot kapta. Egy évvel később pedig bemutatták a 127-est, amely lényegében a 134-es modell rövidebb változata. Ebből született  meg végül a V127.

Ezzel a típussal ezúttal azonban nem a Magyar Autóbuszgyártó Kft. hanem a MABI-Bus Kft. indult. A dolog pikantériája, hogy a cég elektromos és hibrid midibuszokkal próbálkozó Evopro tulajdonában van. Ők viszont nem rendelkeznek az Ikarus márkanévvel, ezért több mint valószínű, hogy a következő 10 darab V127-es más cég logóját viseli majd.  Ez nagyjából olyan, mint amikor a Ducatóra a tengerentúlon a Fiat helyett a RAM logót tolják fel.

Az új Ikarus V127-es tágas és világos utastere. Remélhetőleg a budapesti utazóközönség sokáig megmarad megőrzi ilyen állapotban a járművet

Mi az PKD?
A PKD (partially knocked down kit) gyártás lényege, hogy a gyártó csak a jármű karosszériáját készíti el, míg az összeszerelést, a fényezést, a belső tér kialakítását a vásárló, vagyis esetünkben a BKV végzi. Ezen alternatíva hazai alkalmazása egyébként a Magyar Autóbuszgyártótól ered, hiszen korábban már több tucat autóbuszt értékesített hasonló módon egyes hazai volánok számára.

Az új V127-esek külső megjelenése hasonló lesz a jelenleg a Kelenföldi buszgarázs állományában lévőkhöz, azonban néhány változtatás már biztosan  lesz bennük a korábbi változatokhoz képest. Egyrészt Euro 6-os motorokkal készülnek majd, másrészt pedig várhatóan utasterükben is lesz némi módosítás. A buszok várhatóan 2016. elején állhatnak forgalomba a kelenföldi garázs állományába tartozó szóló vonalakon (8-as, 110-es, 112-es és 105-ös ).