A 75710-es típusszámot viselő óriás dömper az egykori volt szovjet tagköztársaságban, Fehéroroszországban készül. A kifejezetten a bányaiparban bevethető jármű kétszer olyan hosszú, mint egy emeletes busz. Számszerűsítve ez úgy néz ki, hogy a dömper 20,6 méter hosszú, 8,16 méter magas és 9,87 méter széles. Súlyát tekintve elmondható, hogy nehezebb egy utasokkal teli és csomagokkal teljesen megrakott Airbus A380-as repülőnél. A kibányászott kőzet cipelésére jókora papucsokra van szükség, így nem csoda, ha a BelAZ bányadömperjének mind a nyolc kereke több mint két méter magas.

A fehérorosz dömper 810 tonnás össztömeggel rendelkezik, szállítási kapacitása pedig 450 tonna. A BelAZ 75710-es két évvel ezelőtti bemutatásakor olyan modelleket utasított maga mögé, mint a Bucyrus MT6300AC, a Liebherr T 282B vagy a Caterpillar 797F. A bányadömpert Siemens gyártmányú dízel-elektromos (hibrid) erőátviteli rendszerrel szerelték. Hajtásáért két 65 literes, 16 hangeres dízelmotor felel, melyek egyenként 2300 lóerős teljesítményre képesek. Az erőforrások csúcsnyomatéka 18 626 Nm, ami 24-szer nagyobb a Forma-1-es versenyautókénál. A hagyományos üzemű erőforrásokhoz generátorok csatlakoznak, melyek négy, kiegészítésképpen beépített elektromos erőforrás működtetéséhez állítják elő a szükséges energiát.

Jelen pillanatban ő a csúcstartó

Méreteiből adódóan a 75710-es üzemanyag-felhasználása tekintélyes, ugyanis 100 kilométeren mintegy 1300 litert használ fel. A járművet összkerékhajtással látták el, és a Siemens mérnökei oly módon oldották meg a hajtásrendszert, hogy mindkét tengelyre azonos nyomaték jusson. Sőt, ha valamilyen oknál fogva megadná magát az egyik elektromos motor, a BelAZ dömper akkor is képes lenne saját kerekein begurulni a szerelőcsarnokba.

A jármű 65 kilométer/órás maximális sebességre képes, de még 10 százalékos emelkedőn, teljesen megpakolva is közel 40 kilométer/órás sebesség sajtolható ki belőle. Köszönhetően annak, hogy mindkét tengely kormányzott, a 75710-es kiváló manőverezési képességekkel rendelkezik. Sőt, 20 méteres fordulóköre például még egy csuklós buszénál is kisebb. Vezetni állítólag könnyű, de ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudjuk. Persze bízunk benne, hogy hamarosan lesz lehetőségünk kipróbálni, elvégre mindenkinek jót tesz a magaslati levegő.