Már gyártják az új Caddyt

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.09. 12.00

Megkezdődött a megújult Volkswagen Caddy sorozatgyártása Lengyelországban. Jövőre a Crafter is ott készül.

Több mint 1 millió 578 ezer darab után befejeződött a harmadik generációs Caddy gyártása. Ezzel egy időben június első hétvégéjén elindult az utód összeszerelése a lengyelországi Poznanban. A gyártósorról első ízben egy reflexezüstmetál színre fújt változat gördült le, melyet 2 literes, 102 lóerős (75 kW) TDI motorral szereltek. A pirogi és a forró céklaleves hazájában első körben a Highline felszereltségű Caddyk sorozatgyártása indult meg.

A gyártó tájékoztatása szerint a BlueMotion technológiával ellátott új dízelmotorok elődeiknél akár 1,2 literrel kevesebb üzemanyagot használnak fel. A városi haszonjármű és a családi autó előnyeit egyesítő modell negyedik generációját számos biztonsági és kényelmi funkcióval látják el.

2014-ben több mint 175 ezer jármű készült a poznani gyárban, melynek nagyjából 80 százaléka Volkswagen Caddy volt. A harmadik generációs változatot 2003 és 2015 között gyártották. Az utód már március óta rendelhető a németországi kereskedésekben, míg hazánkban csak ebben a hónapban indul az előrendelés a modellre. Az értékesítés megkezdésekor különleges, exkluzív, a “Generation Four” nevet viselő kiadásokkal is készült a VW.

A Volkswagen egyébiránt jelentős mértékben fejleszti lengyelországi kapacitását. Tavaly év végén például csak azért átköltöztette a szintén a lengyeleknél található, saját kézben lévő MAN buszgyárat, hogy 2016-ban megkezdhesse az új Crafter sorozatgyártását. Mint ismeretes, a német konszern mintegy 300 futballpályányi területen, vagyis 220 hektáron húzza fel a Poznan melletti Wrzesniában az új üzemet.

Kommentek

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.