Az Ikarus a világ egyik legnagyobb buszgyártójaként számos piacon számtalan igényt próbált meg kielégíteni. A felhozatalból nem hiányozhattak a speciális repülőtéri buszok, vagyis a PALT-járművek sem, melyek között akadt csuklós, “emeletes” busz is. Mai szemmel nézve elmondható, hogy a gyártó mérnökei csúcsra járatták képzelőerejük és tudásuk legjavát.

A PALT rövidítés a “Passenger And Lugagge Together” angol szavakból jött létre, ami annyit tesz, hogy a csomag az indulástól kezdve egészen a repülőgépig együtt utazik az utasokkal. Az ilyen, komplex szállítási rendszerekkel ellátott autóbuszokat 1982-86 között fejlesztették ki. A MALÉV javaslatára beindított projektben három cég, az Aeropalt társuláshoz tartozó Ikarus, a Csepel Autógyár, valamint az Autóipari Kutató Fejlesztő (AUTOKUT) vett részt. A munkában azonban oroszlánrész hárult a legendás magyar autóbuszgyártóra, mely 1983-ban mutatta be a prototípust.

Ikarus 692-es hátulról. Az autóbuszt két vezetőállással szerelték a könnyebb manőverezhetőség érdekében

Az első példány 14 méter hosszú, négytengelyes, szóló kivitelű modell volt, mely a 692-es típusszámot kapta. A jármű olyan magas volt (2,8 méter), mint egy emeletes autóbusz, ugyanakkor csak a felső részen volt kialakított utastér, hiszen a csomagok a karosszéria aljában kaptak helyet. Az utasok lépcsőfolyosónak köszönhetően közvetlenül a buszból szállhattak át a repülőgépbe. A két méter magasan található padlólemez alatt két hosszanti konténeralagutat alakítottak ki, és a csomagok elhelyezésére összesen 30 köbméternyi hely állt rendelkezésre. A poggyászokat belső szállítószalag juttatta el a hátfalon található csomagtérajtókig. Az autóbusz érdekessége volt, hogy két vezetőállással rendelkezett, visszapillantó tükrei ugyanakkor meglepő módon csak akkorák voltak, mint a hagyományos buszoké.

Az Ikarus 695-ös teljes mértékben kihasználta az engedélyezett méreteket