Nem lesz BKV-sztrájk

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.05. 19.00

Úgy tűnik hatott a fenyegetés és a szakszervezetek elfogadták a béremelési javaslatot.

Tarlós István tegnap a TV2 Mokka című műsorában még azzal riogatta a szakszervezeteket, ha nem fogadják el a BKV ajánlatát és sztrájkba kezdenek, akkor ugorhat a társaság által felajánlott béremelés. A főpolgármester még azt is hozzá tette, hogy sztrájk esetén nem tudni meddig lehet tartani, hogy ne szervezzék ki az egész buszágazatot.

Aki ért a sorok között, annak világos lehet, hogy ezzel kvázi arra is utalt, hogy akik a munka beszüntetése mellett döntenek, azok hamarosan szembesülhetnek azzal, hogy a maradék buszjáratokat is kiszervezik. Így a buszsofőrök vagy kopogtatnak az alvállalkozóknál, vagy mehetnek melegebb éghajlatra. Érdekes elgondolás ez akkor, amikor az autóbusz-vezetés hiányszakmának számít, de maradjunk a lényegnél, hogy végül megegyeztek az érintett felek.

A BKV pár órája jelentette be, hogy  megszületett a megállapodás a személyi alapbéremelésről és társasági juttatásokról a menedzsment és a szakszervezetek között. A hónapokig tartó tárgyalások során mindkét fél próbált olyan egyezségre jutni, hogy az emelés következtében ne vesszen el a BKV gazdasági stabilitása, továbbá, hogy ne kelljen senkit se kirúgni a magasabb fizetések miatt. A ma megkötött megállapodás szerint a BKV a főállású munkavállalók körében béremelést hajt végre – visszamenőlegesen – április 1-étől. A 2,6 százalékos emelés átlagosan 6 ezer Forint körüli összeget jelent személyenként.

A társaság emellett arról is határozott, hogy 105 ezer forintra emelkedik a jubileumi-, valamint a balesetmentes közlekedésért járó elismerések idei jutalomalapja, amely 2016-tól évente a mindenkori bérfejlesztés mértékével emelkedik. Megállapodtak továbbá a cafeteria rendszer bevezetésének részleteiről is. Eszerint 140 ezerre nő fejenként az éves szinten juttatható cafeteria. A cég emellett azt is vállalta, hogy 2015 végére kidolgozza a társasági bértarifa rendszert.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.