Budapest végre magyar midibuszokat vásárol

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.04. 12.00

Bár tegnap még nem hivatalos eredménynek számított, most már biztos, hogy magyar gyártmányú midibuszokat vásárolhat Budapest.

Bár egy 16 darabos tenderen a magyar Molitus alul maradt a török Karsannal szemben, most úgy néz ki érvényesül az a szabály, hogy az nevet igazán, aki utoljára nevet. A Orangeways még tavaly márciusban nyerte meg a Budapesti Közlekedési Központ tenderét, azonban egészen mostanáig nem történt szerződéskötés. A magyar hátterű alvállalkozó a mostani sikernek köszönhetően 35 darab S91-est szállíthat Budapestre. A buszokat várhatóan 10 hónap alatt gyártják le és teljes flotta 2016-ban áll forgalomba.

Az S91-est 2008-ban mutatták be és azóta két példány állt forgalomba hazánk útjain. Mindkét jármű demóbusz volt, a legelső jelenleg Gyömrőn, a második a BKV-nál teljesít szolgálatot bérleti konstrukcióban. Az alacsonypadlós, kerekesszékkel és babakocsival közlekedők számára rámpával ellátott járműből eddig öt darabot Norvégiában, hat pedig Svédországban értékesítettek. A 8 méter hosszú busz 38 ember szállítására alkalmas, a legújabb változatban található 4,2 literes Daimler gyártmányú motorja pedig megfelel az Euro-6-os normáknak. A midibuszt a BKV több alkalommal tesztelte a várban közlekedő 16-os vonalán.

BKK-specifikus S91-es gyártás közben

A nemzetközi távolsági buszközlekedés hazai piacvezetője, az Orangeways 2013-ban több mint 300 ezer utast szállított 50 európai nagyvárost összekötve. A vállalat a tavalyi év második felében alaptőkéjét 2,5 milliárd forintra emelte annak érdekében, hogy sikeres résztvevőjévé válhasson a magyarországi, ezen belül a budapesti közösségi közlekedésnek.

Kommentek

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.