Életeket ment a digitális tachográf

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.06.02. 12.00

Közel 25 százalékkal kevesebb közúti balesetet okoztak a tehergépjárművek, mióta az Európai Unió 2006-ban kötelezővé tette a digitális tachográfok használatát.

A közúti áruszállításhoz kapcsolódó túlvezetés visszafogása és a törvényben szabályozott pihenőidő betartásának biztosítása érdekében 2006 óta az Európai Unió rendeletben írja elő a sofőrök vezetési idejét rögzítő digitális tachográf használatát a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek számára. Az 561/2006EK rendelet bevezetése előtt az Európai Unió területén a tehergépjárművek által okozott közúti balesetek száma évről évre emelkedett. A szabályozás életbe lépését követően ez a negatív trend megfordult: az Európai Bizottság adatai alapján 2006 óta jelentősen, közel 25 százalékkal csökkent az ilyen jellegű káresemények száma.
 
A járművezető vezetéssel, illetve pihenéssel töltött idejét elektronikus úton rögzítő digitális tachográf használata számos kötelezettséggel jár a szállítmányozó vállalatokra és a járművezetőkre nézve egyaránt. A jogszabályi előírásoknak megfelelően a tachográfhoz tartozó sofőrkártya-adatokat 28 naponta, a tachográf memóriaadatokat pedig 90 naponta kell letölteni. Ehhez azonban a járművezetőknek hosszú, több száz vagy ezer kilométeres, amúgy felesleges utakat kell megtenniük, sok esetben rakomány nélkül. Ezek a kitérők jelentős üzemanyagköltséggel, a járműkapacitás csökkenésével és a környezetet terhelő károsanyag-kibocsátással járnak.
 
A digitális tachográf-adatok távoli letöltése és a feleslegesen megtett utak kiküszöbölése érdekében fejlesztett ki a WebEye egy innovatív telematikai megoldást, az eTachograph-ot. A fejlesztésnek köszönhetően lehetővé vált a sofőrkártyán, illetve a tachográfban tárolt adatok távoli letöltése Európa bármely pontjáról, így a járművezetőknek már nem szükséges hosszú utakat megtenniük az adminisztrációs kötelezettségek teljesítése érdekében.

A fuvarozó vállalatok emellett bármikor információt kaphatnak a sofőrök hátralévő vezetési és pihenőidejéről, illetve a rendszer azonnali riasztást küld a megengedett vezetési idő túllépéséről. Ennek köszönhetően megelőzhetővé váltak a túlvezetés miatt bekövetkezett balesetek, és ez igazolhatóan hozzájárult a közlekedésbiztonság javításához.

Kommentek

  • rumi1

    háááát – a vicc a furcsa cégeknél és a hatóságoknál van!

    leírom – VOKESZ – mágnesel kell közlekedni az országban!!! a határig! – beléptem – elindultam – jöttem haza st.pölten parkolóban felébresztettek éjfélkor – mágnest adtak, hogy azzal kell közlekedni az országban!!! nem raktam fel – nem mentem le rakni – céghez mentem – kiléptem (5 nap) – nem fizetek ki – szerződésem ellenére nem jelentettek be – feljelentettem tőbb helyen és nem kaptam semmi választ (APEH irt csak, “nem tartozik rám” levelet) – KPN-NKH hiába, nem is foglalkoznak vele – NA EZ A VICC – és minden papírom meg van azóta is – csak pénzem nincs belőle!!! kereshető vagyok rumi1@citromail.hu

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.