Driftelni márpedig nyergesvontatóval is lehet

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.24. 13.00

Ha egy teherautó driftelni kezd, akkor azt inkább távolról nézed, hiszen nem pehelysúlyú jószágról van szó.

Hosszú ideje az ausztriai Wörthi-tó ad otthon a Volkswagen márka szerelmeseit összehozó GTI-találkozóknak. A 34. alkalommal megrendezett eseményre május 13-16. között került sor. A sógorok egyik legnagyobb tavához idén is rengeteg boldog VW-tulajdonos sereglett össze. A rendezvényen ugyanakkor nemcsak a személyautók kaptak figyelmet, mivel a hivatalos program részeként két különleges kiadású MAN TGX D38-as nyergesvontató is bemutatkozott.

A német haszonjármű-gyártó a wolfsburgi cég kezében van, így nem meglepő, ha olykor-olykor az MAN-gyártmányú járművek is program részévé válnak a VW-rendezvényeken. A speciális megjelenésű nyergesvontatókat az MAN teherautó- és autóbuszgyártó részlegének 100 éves fennállása alkalmából készítették el. Ebből az alkalomból mindkét járművet különleges dekorációval látták el. A teherautók oldalaira egy meglehetősen mérgesnek tűnő oroszlán került, melynek formája és stílusa az MAN logójából lehet ismerős.

A GTI-találkozón az egyik nyergesvontatót külön emelvényen állították ki azoknak, akik alaposabban is szemügyre akarták venni az utcai példányoktól markánsan elkülönülő járgányt, míg a másikat szó szerint táncba vitték a szervezők. Az úgynevezett “gumipályán” mindenki megnézhette, hogyan lehet szakszerűen driftelni egy King of the Roaddal.

A gumifüstöléshez és a látványos manőverekhez természetesen lóerőkre is szükség volt, melyből a TGX nem szenved hiányt. A megmozgatott példányban ugyanis hathengeres, 15,2 literes, 560 lóerős, 2700 newtonméteres forgatónyomaték leadására képes MAN-motor dolgozott. A teherautó driftelése az alábbi videón látható.

Kommentek

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.