Driftelni márpedig nyergesvontatóval is lehet

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.24. 13.00

Ha egy teherautó driftelni kezd, akkor azt inkább távolról nézed, hiszen nem pehelysúlyú jószágról van szó.

Hosszú ideje az ausztriai Wörthi-tó ad otthon a Volkswagen márka szerelmeseit összehozó GTI-találkozóknak. A 34. alkalommal megrendezett eseményre május 13-16. között került sor. A sógorok egyik legnagyobb tavához idén is rengeteg boldog VW-tulajdonos sereglett össze. A rendezvényen ugyanakkor nemcsak a személyautók kaptak figyelmet, mivel a hivatalos program részeként két különleges kiadású MAN TGX D38-as nyergesvontató is bemutatkozott.

A német haszonjármű-gyártó a wolfsburgi cég kezében van, így nem meglepő, ha olykor-olykor az MAN-gyártmányú járművek is program részévé válnak a VW-rendezvényeken. A speciális megjelenésű nyergesvontatókat az MAN teherautó- és autóbuszgyártó részlegének 100 éves fennállása alkalmából készítették el. Ebből az alkalomból mindkét járművet különleges dekorációval látták el. A teherautók oldalaira egy meglehetősen mérgesnek tűnő oroszlán került, melynek formája és stílusa az MAN logójából lehet ismerős.

A GTI-találkozón az egyik nyergesvontatót külön emelvényen állították ki azoknak, akik alaposabban is szemügyre akarták venni az utcai példányoktól markánsan elkülönülő járgányt, míg a másikat szó szerint táncba vitték a szervezők. Az úgynevezett “gumipályán” mindenki megnézhette, hogyan lehet szakszerűen driftelni egy King of the Roaddal.

A gumifüstöléshez és a látványos manőverekhez természetesen lóerőkre is szükség volt, melyből a TGX nem szenved hiányt. A megmozgatott példányban ugyanis hathengeres, 15,2 literes, 560 lóerős, 2700 newtonméteres forgatónyomaték leadására képes MAN-motor dolgozott. A teherautó driftelése az alábbi videón látható.

Kommentek

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.