Megelőző szerviz a Volvótól

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.22. 12.00

A Volvo Trucks a jövőben online szervizeléssel csökkentené a teherautók váratlan meghibásodásait.

Egy váratlan, nem tervezett megállás nemcsak a sofőrt, hanem a fuvarozó céget is kellemetlenül érinti. A váratlan anyagi kiadások mellett a vállalatoknak esetlegesen a jó hírnév sérülésével is számolniuk kell. Mivel a szállítmányozási iparág már így is nagyon alacsony haszonkulccsal dolgozik, a nem tervezett megállások jelentős hatással lehetnek a fuvarozó cégek teljesítményére. A Volvo Trucks nemrégiben átfogó elemzést végzett annak érdekében, hogy kiderítse, mily módon lehet csökkenteni a teherautók váratlan megállásaiból fakadó többlet költségeket.

A svéd cég 5 éven át, mintegy 3500 saját márkás jármű valós életből nyert adatait gyűjtötte össze. A kutatás során a cég magasabb szintű szimulációkat végzett, emellett különböző szerviz szituációkat generált, hogy elemezze, hogyan, miért és mikor következik be nem tervezett megállás. “A tanulmány egyértelműen kimutatta, azáltal, hogy figyelemmel tudjuk kísérni a jármű használatát, valamint a különféle főegységek állapotát, lehetségessé válik a karbantartás jobb tervezése. Úgy gondoljuk, hogy a nem tervezett megállások számát 80 százalékkal tudjuk csökkenteni, ha a jármű szervizelését időben és a tényleges szükségleteknek megfelelően végzik el” – jegyezte meg Hayder Wokil, a Volvo Trucks szakértője.

A Volvo Trucks elsősorban az internetben látja a lehetőséget. A mai teherautók ugyanis online csatlakoztathatók a szervizhez. Ennek köszönhetően egy technikus akár távolról, valós időben is nyomon követheti, hogy pontosan hogyan használják az adott járművet. “Ennek köszönhetően a technikus be tudja ütemezi a karbantartást jó előre, illetve ki tudja küszöbölni egyes részegységek elromlását, vagy elhasználódását. Mi több, a tervezett szervizt el lehet halasztani, ha a technikus úgy látja, hogy a jármű különféle alkatrészei a várhatónál sokkal kevésbé használódtak el, időt takarítva meg ezzel a szállítmányozó cégnek” – tette hozzá Wokil.

Bár a Volvo Trucks jelentős fejlődést ért el ezen a területen, a megelőző szerviz fejlesztése még mindig gyerekcipőben jár. Ugyanakkor jó esély van arra, hogy az online megfigyelt járműveknél nullára redukálják a nem tervezett megállásokat.

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.