A világ legmenőbb kabrió nyergesvontatója

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.20. 12.00

Megjelenésével meredeken kitűnik az országúti kamionok világából a Scania kabrió nyergesvontatója. Ez persze nem meglepő, nem áruszállításra építették.

A legendás svéd kamionépítő, a Svempa Bergendahl tíz évvel ezelőtt döntött úgy, hogy elkészíti a világ legbrutálisabb kabrió kamionját. A történet ott kezdődött, hogy a cég 2005-ben beszerzett egy selejtezésre ítélt Scania T 500-ast. A járművet eredetileg alkatrészbányának használták volna, azonban a Svempa dizájnere, Jan Richer úgy döntött, hogy megépíti a világ első első kabrió nyergesvontatóját.

Az elhatározást csakhamar tett követte és körülbelül 3 ezer órányi munkaórával megdöbbentően vagány, kétüléses nyergesvontatót varázsoltak a halálra ítélt járműből. A Read Perl, magyarul “Piros Gyöngy” névre keresztelt svéd járgány még fiktív típusszámot is kapott, az R 999-est. A kabrió nyergesvontatót átalakítás előtt szinte darabjaira szedték, megtisztították az alkatrészeket és lényegében az alapjaitól kezdve építették újjá. A kasztnin egy svéd karosszériaépítő cég, a Lax? is dolgozott, végül 2007 augusztusában mutatkozott be Finnországban.

Az átalakítás olyan jól sikerült, hogy a Piros gyöngy hangját már fél kilométerről fel lehet ismerni. És ez nem az egyetlen figyelemre méltó tulajdonsága. Az R 999-ben egy V8-as, ikerturbós, 16 literes Scania motor dolgozik, mely legalább 1000 lóerős teljesítményre képes. A versenykamionokat idéző erőforrással a jármű 5 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás sebességre. Egyéb iránt félelmetes, 200 kilométer/órás végsebességgel rendelkezik.

Az R 999-est számos kiállításon mutatták be 2007 és 2008 között és nyugodtan kijelenthetjük, hogy azóta világhírre tett szert. Nemrégiben távirányítós modellváltozatot is készített belőle egy német modellépítő cég, a végeredmény a fenti képen látható. Az R 999-es a dortmundi Intermodellbau-n debütált.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.