A legendás svéd kamionépítő, a Svempa Bergendahl tíz évvel ezelőtt döntött úgy, hogy elkészíti a világ legbrutálisabb kabrió kamionját. A történet ott kezdődött, hogy a cég 2005-ben beszerzett egy selejtezésre ítélt Scania T 500-ast. A járművet eredetileg alkatrészbányának használták volna, azonban a Svempa dizájnere, Jan Richer úgy döntött, hogy megépíti a világ első első kabrió nyergesvontatóját.

Az elhatározást csakhamar tett követte és körülbelül 3 ezer órányi munkaórával megdöbbentően vagány, kétüléses nyergesvontatót varázsoltak a halálra ítélt járműből. A Read Perl, magyarul “Piros Gyöngy” névre keresztelt svéd járgány még fiktív típusszámot is kapott, az R 999-est. A kabrió nyergesvontatót átalakítás előtt szinte darabjaira szedték, megtisztították az alkatrészeket és lényegében az alapjaitól kezdve építették újjá. A kasztnin egy svéd karosszériaépítő cég, a Lax? is dolgozott, végül 2007 augusztusában mutatkozott be Finnországban.

Az átalakítás olyan jól sikerült, hogy a Piros gyöngy hangját már fél kilométerről fel lehet ismerni. És ez nem az egyetlen figyelemre méltó tulajdonsága. Az R 999-ben egy V8-as, ikerturbós, 16 literes Scania motor dolgozik, mely legalább 1000 lóerős teljesítményre képes. A versenykamionokat idéző erőforrással a jármű 5 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás sebességre. Egyéb iránt félelmetes, 200 kilométer/órás végsebességgel rendelkezik.

Az R 999-est számos kiállításon mutatták be 2007 és 2008 között és nyugodtan kijelenthetjük, hogy azóta világhírre tett szert. Nemrégiben távirányítós modellváltozatot is készített belőle egy német modellépítő cég, a végeredmény a fenti képen látható. Az R 999-es a dortmundi Intermodellbau-n debütált.