A világ legmenőbb kabrió nyergesvontatója

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.20. 12.00

Megjelenésével meredeken kitűnik az országúti kamionok világából a Scania kabrió nyergesvontatója. Ez persze nem meglepő, nem áruszállításra építették.

A legendás svéd kamionépítő, a Svempa Bergendahl tíz évvel ezelőtt döntött úgy, hogy elkészíti a világ legbrutálisabb kabrió kamionját. A történet ott kezdődött, hogy a cég 2005-ben beszerzett egy selejtezésre ítélt Scania T 500-ast. A járművet eredetileg alkatrészbányának használták volna, azonban a Svempa dizájnere, Jan Richer úgy döntött, hogy megépíti a világ első első kabrió nyergesvontatóját.

Az elhatározást csakhamar tett követte és körülbelül 3 ezer órányi munkaórával megdöbbentően vagány, kétüléses nyergesvontatót varázsoltak a halálra ítélt járműből. A Read Perl, magyarul “Piros Gyöngy” névre keresztelt svéd járgány még fiktív típusszámot is kapott, az R 999-est. A kabrió nyergesvontatót átalakítás előtt szinte darabjaira szedték, megtisztították az alkatrészeket és lényegében az alapjaitól kezdve építették újjá. A kasztnin egy svéd karosszériaépítő cég, a Lax? is dolgozott, végül 2007 augusztusában mutatkozott be Finnországban.

Az átalakítás olyan jól sikerült, hogy a Piros gyöngy hangját már fél kilométerről fel lehet ismerni. És ez nem az egyetlen figyelemre méltó tulajdonsága. Az R 999-ben egy V8-as, ikerturbós, 16 literes Scania motor dolgozik, mely legalább 1000 lóerős teljesítményre képes. A versenykamionokat idéző erőforrással a jármű 5 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás sebességre. Egyéb iránt félelmetes, 200 kilométer/órás végsebességgel rendelkezik.

Az R 999-est számos kiállításon mutatták be 2007 és 2008 között és nyugodtan kijelenthetjük, hogy azóta világhírre tett szert. Nemrégiben távirányítós modellváltozatot is készített belőle egy német modellépítő cég, a végeredmény a fenti képen látható. Az R 999-es a dortmundi Intermodellbau-n debütált.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.