Pehelysúlyú betonkeverő

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.15. 12.00

A beton folyékony állapotban sem túl könnyű, ezért a francia cég szakemberei jelentős fogyókúrát tartottak az Xloadnál.

A Renault Trucks C Xload-ot kifejezetten betonszállításra ajánlja, közúti és nehezebb terepen történő szállításra is alkalmas, hasznos teherbírása pedig kategóriájában az egyik legjobbnak számít. A jármű önsúlya mindössze 9,2 tonna és ezt a francia honosítási szervezet, az UTAC is hitelesítette.

A Renault Trucks C Xload típusú ultrakönnyű járművet 8×4-es hajtásképlettel és ikerkerekekkel szerelik. A modell ennek köszönhetően képes alkalmazkodni a közút, de leginkább a dimbes-dombos terep által támasztott kihívásokhoz. A jármű emellett a C-járműcsalád terhelhetőségével és vonóerejével is rendelkezik.

A XLoad a C modellcsalád vonóerejével és teherbírásával is rendelkezik

A Xload megtartotta a modellcsalád összes tulajdonságát, ezen kívül könnyített berendezéseket is kapott, olyanokat, mint például az alumínium üzemanyagtartályok és keréktárcsák. Mivel kiemelten a betonszállító cégek részére szánták, ezért a Renault Trucks C Xload már a betonmixer szerelésre alkalmas előkészítést is magába foglal, ennek köszönhetően könnyebb ellátni a szükséges felépítménnyel.

Egyébiránt a C Xload 8 köbméternyi betont képest szállítani. Ezzel a kapacitással a gyártó számításai szerint minden 16. forduló után egy teljes fuvart meg tud spórolni az üzemeltető a nagyszabású projektek esetében. 

Kommentek

  • szabojgy

    “Pehelysúlyú betonkeverő” Ez így hülyeség! A képen látható szerkezet ugyanis nem betonkeverő(gép) hanem transzportbetont szállító gépkocsi!
    Az előre elkészített betonkeveréket egy fém puttonyban szállítja plató helyett, amely menet közben forog a saját tengelye körül azért hogy a beton szállítás közbeni ülepedését, megkötését megakadályozza.

  • tgu.ts

    Tegnap már egy másik cikknél ugyanezt írtam nekik, de úgy látszik nem engednek a betonkeverőből.:D
    Inkább írná, hogy betonmixer az elterjedtebb és mindenki tuja miről van szó.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.