Automatikus összkerékhajtás a Volvótól

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.14. 12.00

Automatikusan aktiválja az összkerék-hajtást a teherautó elakadásának veszélyét észlelve a Volvo Trucks új kipörgésgátló rendszere.

Sok sofőr már jóval a nehéz útszakasz előtt aktiválja az első tengely hajtását vagy a differenciálzárat azért, hogy ne akadjon el. Ugyanakkor az automatikus kipörgésgátló rendszer csak addig dolgozik, ameddig valóban szükség van rá. A fejlesztés lényegében önműködően aktiválja az első tengely hajtását, ha a hátsó kerekek tapadásvesztését észleli csúszós vagy laza talajon.
A rendszer része a kerekek forgási sebességét mérő szenzorokhoz kapcsolt szoftver, ezekkel észleli és szabályozza a hajtást a rendszer. Amennyiben egy hátsó kerék elkezd kipörögni, a nyomatékot automatikusan az első kerekek felé irányítja anélkül, hogy a teherautó vonóereje vagy sebessége csökkenne. Ez a tengelykapcsoló könnyebb és kevesebb mozgó alkatrészt alkalmaz, mint egy hagyományos, állandó összkerékhajtási rendszer.

Az automatikus kipörgésgátló rendszer jóvoltából az első gumiabroncsok tapadása teljes mértékben a kormányzást szolgálhatja, egészen a kritikus helyzetekig. Így a vezető a jobb manőverező-képesség előnyét a lehető legjobban és leghosszabb ideig kihasználhatja. A sofőr ezzel elkerülheti a csak és kizárólag a hajtott első tengely miatt keletkező többlet üzemanyag-fogyasztást, valamint a hajtáslánc és a gumiabroncsok fokozott kopását is.

A fejlesztés immáron szériafelszereltség része lett hajtott első tengellyel rendelkező Volvo FMX modellek esetében, de a csuklós dömpereknél régóta alkalmazzák a Volvónál ezt a megoldást. Az automatikus kipörgésgátló ugyanakkor az Euro 3-astól egészen az Euro 6-os minősítésű motorokig elérhető.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.