Special Operations Tactical Vehicle – ezt a szépen csengő kifejezést takarja az SOTV elnevezés. A B a típusjelzés, létezik ugyanis egy masszívan páncélozott SOTV-A is. Ám míg arról ordít, hogy különleges katonai jármű, erről senki meg nem mondaná, hogy nem a sarki zöldséges vagy a helyi építési vállalkozó használtan vásárolt, ütött-kopott trógerkocsija, hanem egy különleges bevetésekre tervezett, fokozottan terepképes, részben golyóálló harci eszköz.

Pontosan ez volt a fejlesztők célja: egy olyan járművet adni a katonák kezébe, amelyben gond nélkül elvegyülhetnek a harmadik világ országainak közúti forgalmában. Az SOTV-B dizájnja tudatosan elegyíti a Fordok, Nissanok, Mitsubishik, Toyoták stíluselemeit: mindenki azt lát bele, amit akar, és ha kellően koszos, csak hihetőbbé teszi az álcát a kissé lógó, otromba lökhárító, meg a hiányzó típusjelzés. Ennél is jobb, hogy a karosszériapanelek cserélhetők, így tetszőlegesen módosítható az autó megjelenése.

Az autó három-, öt- és hétszemélyes kivitelben rendelhető, tetszőleges felszereltséggel: lehet parancsnoki jármű, rádiós, számítástechnikai, felderítő, megfigyelő vagy hírszerző gépkocsi.

A gyártó értelemszerűen nem sok műszaki részletet árul el a gépkocsiról, hiszen katonai eszközről van szó. Annyit lehet tudni, hogy a haspáncéllal és golyóálló, defektmentes abroncsokkal szerelt SOTV-B gázlómélysége 61 centiméter, futóműve elöl-hátul független, ami a jobb artikulációs képesség, ezáltal pedig a fokozott terepalkalmasság záloga.

A motor egy soros négyhengeres, 4,5 literes Cummins dízelmotor, amelyet kifejezetten gumikerekes vagy lánctalpas, könnyű katonai járművekhez terveztek. A blokk 240 lóerős, a 800 Nm maximális nyomatékot választhatóan hátra vagy mindkét tengelyre juttatja a hatfokozatú automata váltó.

Az alábbi videón a masszívan páncélozott, géppuskával is felszerelhető SOTV-A társaságában látható az ártatlan külsejű modell.