A világ legkeményebb pick-upja

Navistar Defense International SOTV-B

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.14. 09.00

Az SOTV-B csak úgy néz ki, mintha hétköznapi platós volna, valójában egy katonai harci jármű. Unalmas megjelenése az egyik legfőbb fegyvere.

Special Operations Tactical Vehicle – ezt a szépen csengő kifejezést takarja az SOTV elnevezés. A B a típusjelzés, létezik ugyanis egy masszívan páncélozott SOTV-A is. Ám míg arról ordít, hogy különleges katonai jármű, erről senki meg nem mondaná, hogy nem a sarki zöldséges vagy a helyi építési vállalkozó használtan vásárolt, ütött-kopott trógerkocsija, hanem egy különleges bevetésekre tervezett, fokozottan terepképes, részben golyóálló harci eszköz.

Pontosan ez volt a fejlesztők célja: egy olyan járművet adni a katonák kezébe, amelyben gond nélkül elvegyülhetnek a harmadik világ országainak közúti forgalmában. Az SOTV-B dizájnja tudatosan elegyíti a Fordok, Nissanok, Mitsubishik, Toyoták stíluselemeit: mindenki azt lát bele, amit akar, és ha kellően koszos, csak hihetőbbé teszi az álcát a kissé lógó, otromba lökhárító, meg a hiányzó típusjelzés. Ennél is jobb, hogy a karosszériapanelek cserélhetők, így tetszőlegesen módosítható az autó megjelenése.

Az autó három-, öt- és hétszemélyes kivitelben rendelhető, tetszőleges felszereltséggel: lehet parancsnoki jármű, rádiós, számítástechnikai, felderítő, megfigyelő vagy hírszerző gépkocsi.

A gyártó értelemszerűen nem sok műszaki részletet árul el a gépkocsiról, hiszen katonai eszközről van szó. Annyit lehet tudni, hogy a haspáncéllal és golyóálló, defektmentes abroncsokkal szerelt SOTV-B gázlómélysége 61 centiméter, futóműve elöl-hátul független, ami a jobb artikulációs képesség, ezáltal pedig a fokozott terepalkalmasság záloga.

A motor egy soros négyhengeres, 4,5 literes Cummins dízelmotor, amelyet kifejezetten gumikerekes vagy lánctalpas, könnyű katonai járművekhez terveztek. A blokk 240 lóerős, a 800 Nm maximális nyomatékot választhatóan hátra vagy mindkét tengelyre juttatja a hatfokozatú automata váltó.

Az alábbi videón a masszívan páncélozott, géppuskával is felszerelhető SOTV-A társaságában látható az ártatlan külsejű modell.

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.