A világ legkeményebb pick-upja

Navistar Defense International SOTV-B

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.14. 09.00

Az SOTV-B csak úgy néz ki, mintha hétköznapi platós volna, valójában egy katonai harci jármű. Unalmas megjelenése az egyik legfőbb fegyvere.

Special Operations Tactical Vehicle – ezt a szépen csengő kifejezést takarja az SOTV elnevezés. A B a típusjelzés, létezik ugyanis egy masszívan páncélozott SOTV-A is. Ám míg arról ordít, hogy különleges katonai jármű, erről senki meg nem mondaná, hogy nem a sarki zöldséges vagy a helyi építési vállalkozó használtan vásárolt, ütött-kopott trógerkocsija, hanem egy különleges bevetésekre tervezett, fokozottan terepképes, részben golyóálló harci eszköz.

Pontosan ez volt a fejlesztők célja: egy olyan járművet adni a katonák kezébe, amelyben gond nélkül elvegyülhetnek a harmadik világ országainak közúti forgalmában. Az SOTV-B dizájnja tudatosan elegyíti a Fordok, Nissanok, Mitsubishik, Toyoták stíluselemeit: mindenki azt lát bele, amit akar, és ha kellően koszos, csak hihetőbbé teszi az álcát a kissé lógó, otromba lökhárító, meg a hiányzó típusjelzés. Ennél is jobb, hogy a karosszériapanelek cserélhetők, így tetszőlegesen módosítható az autó megjelenése.

Az autó három-, öt- és hétszemélyes kivitelben rendelhető, tetszőleges felszereltséggel: lehet parancsnoki jármű, rádiós, számítástechnikai, felderítő, megfigyelő vagy hírszerző gépkocsi.

A gyártó értelemszerűen nem sok műszaki részletet árul el a gépkocsiról, hiszen katonai eszközről van szó. Annyit lehet tudni, hogy a haspáncéllal és golyóálló, defektmentes abroncsokkal szerelt SOTV-B gázlómélysége 61 centiméter, futóműve elöl-hátul független, ami a jobb artikulációs képesség, ezáltal pedig a fokozott terepalkalmasság záloga.

A motor egy soros négyhengeres, 4,5 literes Cummins dízelmotor, amelyet kifejezetten gumikerekes vagy lánctalpas, könnyű katonai járművekhez terveztek. A blokk 240 lóerős, a 800 Nm maximális nyomatékot választhatóan hátra vagy mindkét tengelyre juttatja a hatfokozatú automata váltó.

Az alábbi videón a masszívan páncélozott, géppuskával is felszerelhető SOTV-A társaságában látható az ártatlan külsejű modell.

Kommentek

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.