Több érvet tudok felsorakoztatni a Daily mellett, mint ellene, de egyelőre az automata váltó nincs egyik között sem. Hogy később melyik kalapba kerül, az a jövő zenéje, egy biztos: a napokban megérkeztek Magyarországra az első, nyolcfokozatú automata váltóval szerelt Iveco Dailyk.

Háromféle kivitel
Az olasz gyártó a 2,3 és 3 literes, legfeljebb 205 lóerős teljesítményre képes motorokhoz kínálja a Hi-Matic sebességváltót, melynek forgatónyomatéka elérheti a 470 newtonmétert is. Az új hajtáslánc a 7,2 gördülő össztömegű változatokhoz is megrendelhető lesz. A Daily leggyakoribb felhasználási területeinek megfelelően a jövendőbeli üzemeltetők a Hi-Matic Urban, a Regional és az International felszereltségi szintek közül választhatnak. Az automata váltó egyébként ugyanott van, ahol a mechanikus is, ezért szinte keresni sem kell.

A nyolcfokozatú, Hi-Matic automata váltó ugyanott van, ahol a mechanikus

40 éves az Iveco
Az Iveco 1975-ben alakult meg az olasz FIAT, Lancia és OM, valamint a francia UNIC és a német Magirus-Deutz egyesüléséből. A jeles évforduló alkalmából nemcsak a világszerte, hanem idehaza is különleges ajánlatokkal kedveskedik az ügyfeleknek Iveco. A Daily modellek például három évre, vagy 300 ezer kilométerre érvényes teljes körű garanciával rendelkeznek, emellett a gyártó négy éves korig, vagy 160 ezer megtett kilométerig tartó ingyenes karbantartást is biztosít. Emellett az Iveco modellek hazai forgalmazója, a DanubeTruck folyamatos, akár 50 százalékos alkatrészakciókat kínál az összes saját márkás típusra.

Országos roadshow
A négy évtized megünneplésére, valamint az Iveco haszonjárművek bemutatására a DanubeTruck országos roadshow-t is hirdetett. Ennek megfelelően a márka modelljeit, köztük az automata váltós Dailyket is, május 26-tól július 21-ig tartó időszakban hat városban: Budapesten, Debrecenben, Kisigmándon, Miskolcon, Pécsett és Szegeden mutatják be az érdeklődőknek. A márkaképviselet a lehetséges  üzemeltetőknek tesztjárműveket is biztosít majd.

Jönnek a nagy dögök!
A DanubeTruck ettől az évtől kezdve Magyarországon az Astra nehézkategóriás haszonjárművek forgalmazásért is felel. Az elsősorban a bányászat, a gáz- és olajkitermelés, valamint a túlméretes rakományok szállítására alkalmas modellek rendkívül robusztusak, ezért alkalmasak a nehéz terepen történő munkavégzésre. Az Astra gyártmányok közül talán az egyik legismertebb modellcsaládnak számít a HD9-es, mely az Iveco Eurotrakker fülkéjével készül, ugyanakkor eltérő hajtáslánccal rendelkezik.

Ettől az évtől kezdve az Astra nehézkategóriás haszonjárművek is megvásárolhatók Magyarországon

A DanubeTruck arra számít, hogy középtávon évi ezer járművet értékesíthet a magyar piacon. Ez évi 9-10 milliárd forint forgalmat jelenthet. A társaság közel egy éve vette át az olasz teherjárművek értékesítését az Iveco Magyarország Kft.-től, azóta 400 teherautót adtak el mintegy 4,5 milliárd forint értékben az MTI információi szerint.