Nem mindennapi kémfotókon látható az új Rosenbauer Panther repülőtéri tűzoltóautó. Az osztrák gyártó hivatalosan június 7-én mutatja be a megújult, negyedik generációs modellt Hannoverben, ezért a rendes, álca nélküli fényképekre legalább addig várnunk kell. A gondos fóliázás ellenére azonban az egyértelműen kivehető, hogy az elődhöz képes alig változott a kasztni. Igaz, a szabványok miatt nincs túl sok játéktere egy ilyen, speciális járműveket gyártó cégnek.

A Panthert 1991-ben mutatta be a Rosenbauer, akkor még Volvo motorral és acélvázas karosszériával. Az ezredforduló előtt egy évvel piacra dobott második generációs változat már úgynevezett könnyített karosszériával, alumínium elemekből készült. A modell több mint két évtizedes gyártása alatt megőrizte jellegzetes “kapszula” formáját, azonban a gyártó számos könnyítést hajtott végre a típusfrissítések során. A technikai fejlődés hatás leginkább a fülkén tetten érhető, mivel a Rosenbauer törekedett arra, hogy az üvegfelületek növelésével a lehető legergonomikusabbra építse meg a Panthert.

Az 40 tonnás üzemi tömeggel rendelkező járművet a harmadik generáció óta úgynevezett ikermotoros megoldással is gyártják. Ennek köszönhetően a megrendelő akár két motorral is kérheti a járművet. A Panther többféle hajtásképlettel és 500-tól 1250 lóerős motorteljesítményig áll az üzemeltetők rendelkezésére. A Rosenbauer jelenleg Euro 5-ös környezetvédelmi normákat teljesítő erőforrásokkal szerelt Panthereket kínál, így szinte biztosra vehető, hogy a negyedik generációs modellek eggyel magasabb szinte lépnek és Euro 6-os motorokkal készülnek majd. Emellett jelentős modernizáción esik majd át a legénységi fülke is.

Akárhogy is nézzük, már eddig sem volt miért szégyenkezni, hiszen a Panther gyengébb motorral 25 másodperc alatt gyorsul fel 80 kilométer/órára, ami ekkora tömegnél figyelemre méltó  eredménynek számít. A Rosenbauer Pantherből 2012 májusáig több mint ezer darabot értékesítettek a világ 80 országában.