Egyesíti erőit a Volkswagen

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.11. 14.00

Új holdingot hoz létre a korábban felvásárolt kamion- és buszgyártó cégekből a Volkswagen.

Új holdingba tömöríti a Volkswagen a tulajdonában lévő Scania és MAN haszonjármű-gyártó cégeket. A wolfsburgi székhelyű cég célja, hogy létrehozza Európa legnagyobb autóbusz- és teherautó-összeszerelő vállalatát. Az újonnan megalakuló Truck & Bus GmbH ugyanakkor közép- és nehéz teherbírású teherautók, illetve buszok gyártására fókuszál majd, mivel a kis-haszonjárművekkel kapcsolatos teendők maradnak a Volkswagen személyautós részlegénél.

Az új holding létrehozásáról egy hete döntött a Volkswagen vezetősége. A cég vezetése arról is határozott, hogy az átalakítással a Scania többségi tulajdona a Truck & Bus GmbH-hoz kerül, míg az MAN esetében a Volkswagen megőrzi a szavazatok felett gyakorolt 75,28 százalékos tulajdoni arányát. A vállalat irányítását Andreas Renschler végzi majd, míg a felügyelőbizottság irányításáért Martin Winterkorn felel.

A megalakuló új holding feladata lesz a jövőben az MAN latin-amerikai és európai gyárainak, valamint a Scania érdekeltségeinek az irányítása. Emellett a fejlesztések, a munkaerő-toborzás, valamint a beszállítókkal való kapcsolattartás is a holdinghoz kerül. A két vállalat megtarthatja a márkaarculatát és típuskínálatát, azonban a fiskális és a fejlesztési ügyekbe nagyobb beleszólása lesz a Volkswagennek.

A Volkswagen az elmúlt évtizedben több milliárd eurót fordított arra, hogy hatékonyabbá tegye a német MAN és a svéd Scania működését. Minderre azért volt szükség, mert a cég át akarta venni a piacvezető pozíciót a Daimlertől és a Volvótól.

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.