Rendszámot kapott egy önmagát vezető kamion

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.07. 12.00

Az amerikai Freightliner bemutatta legújabb csodajárgányát, az önmagát vezető nyergesvontatót, amelynek már rendszáma is van.

Nemrég adtunk hírt a Daimler kezében lévő Freightliner új, hibrid csőröséről, mely a hagyományos változatoknál jóval kevesebbet iszik. Ez jó az üzemeltetők pénztárcájának, nem utolsó sorban pedig jó a környezetnek is. Az amerikai gyártó kedden újabb meglepetéssel kápráztatta el a tengerentúli szaksajtót, ugyanis bemutatta az önmagát vezető nyergesvontatót, melyet hamarosan közúti forgalomban is tesztelhetnek. Hogy ez mire lesz jó, még kérdéses, de a mérnökök többek között a balesetek számának csökkenését várják az automatizált kamionoktól.

Az “Inspiration Truck”, magyarul “inspiráló teherautó” névre keresztelt prototípust alapos, mindenre kiterjedő teszteknek vetették alá mielőtt megkapta volna Nevada államtól a hivatalos, hatóságilag engedélyezett rendszámot. A járművet a Daimler által kifejlesztett “Highway Pilot” automatizált irányítást biztosító rendszerrel szerelték fel. A fejlesztés a kamerákból és radarrendszerekből érkező információkat dolgozza fel és ezek alapján gondoskodik az erőátviteli berendezések vezérléséről. A Highway Pilot része több olyan aktív vezetéstámogató fejlesztés, melyek már a napjainkban készülő teherautóknál is megtalálhatók, mint például a sávelhagyás-figyelmeztető- és az ütközésvédelmi rendszer.

A Friegthliner megőrizte mindazt, amiért szeretni lehet az amerikai kamionokat

A Highway Pilot teljesen automatikus vezérlést biztosít, ugyanakkor szükség esetén a sofőrnek lehetősége van beavatkozásra. A koncepció egyébként megegyezik a Daimler másik leányának, a Mercedes által kifejlesztett prototípussal, melynél ugyancsak alapelképzelés volt a hús-vér teherautó vezető jelenlétének megőrzése. Az Inspiration Truck tehát nem akarja kiváltani az embereket, pusztán le akarja venni a vállukról a vezetés fárasztó részét. Ennek köszönhetően a teherautó-vezetőknek olyan feladatok elvégzésre is marad ideje, mint például a fuvarútvonal pontos megtervezése, vagy éppen az adminisztrációs teendők elvégzése.

Önmagát vezető teherautókkal több gyártó is kísérletezik a nagyvilágban. A Kamaz például nemrég jelentette be, hogy teljesen automatizált vezérlésű kamiont fejleszt 2020-ra, míg a holland DAF egy hónappal ezelőtt tesztelt egy olyan automata vezérlésre állított nyergesvontatót, amely minden további nélkül képes volt emberi beavatkozás nélkül követni az előtte haladó járművet.

Ez lenne az automata vezérlésű kamion műszerfala

Nem hivatalosan egyébként a Mercedes tavaly bemutatott prototípusa tekinthető a világ első, közúti forgalomban résztvevő, önmagát vezető teherautójának, ugyanis a cég szakemberei az Arocs típusú nyergesvontatót a németországi A14-es autópályán, Magdeburg közelében tesztelték. Mint ismeretes, a szintén a Highway Pilot asszisztensrendszerrel szerelt teherautó egészen 85 kilométer/órás sebességig képes volt automata üzemmódban haladni. Ugyanakkor a Frieghtliner Inspiration Truck elnevezésű prototípusa tekinthető világ első olyan automatizált vezérlésű kamionjának, mely állandó rendszámot is kapott.

Kommentek

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.