Behozható-e a Mercedes-Benz lemaradása?

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.01. 12.00

A Mercedes-Benz követi a legújabb trendeket és elektromos autóbuszt fejleszt. Még épp időben.

A Daimler tulajdonában lévő Mercedes-Benz egyik legsikeresebb típusa a városi és elővárosi utasszállításra tervezett Citaro, hiszen eddig Európában több mint 45 ezer darabot értékesítettek belőle. Ebből a mennyiségből jutott Budapestre is, jelenleg közel 200 darab van forgalomban a régi és az új generációs Citarókból összesen. Bár a német gyártó érthető módon a már bevált és népszerű városi autóbuszmodelljére fókuszál a környezetbarát hajtás tekintetében, előfordulhat, hogy egy kicsit későn kapcsolt.

Több európai versenytárs modellkínálatában, így a lengyel Solaris, a holland VDL, valamint a cseh SOR is megtalálhatóak már a szériagyártásban készülő elektromos autóbuszok. A Mercedes háromágú csillaga persze mindig szépen csillog, ezért talán még nem olyan jelentős a lemaradás. A napokban a németek egy teljesen elektromos (E-Cell), valamint egy üzemanyagcellás (F-Cell) Citaro fejlesztésének tervét jelentették be.

Az E-Cell és az F-Cell Citaro várhatóan az évtized végére kerülhet sorozatgyártásba, a prototípusok megjelenésének ideje ugyanakkor még bizonytalan. A gyártó előrejelzése szerint ennek ellenére 2030-ra a Citaro buszok 70 százaléka elektromos hajtáslánccal készül majd. A két környezetbarát hajtással ellátott modell moduláris e-platformra épül, a járművek töltési infrastruktúrája és az akkumulátorok energia tároló kapacitása pedig teljes egészében a jövendőbeli üzemeltetők igényeire szabható lesz.

A Mercedes-Benz ugyanakkor egyelőre a gázhajtás terén kínál  alternatívát a károsanyag-kibocsátás csökkentése terén, ugyanis a cég a milánói 61. UITP kongresszuson mutatta be új, sűrített földgázzal (CNG) hajtott motorját. A M936G típusú 7,7 literes, hathengeres erőforrás 302 lóerős (222kW) teljesítmény leadására képes. A kizárólag CNG-vel üzemeltethető motor teljesíti a legszigorúbb, Euro 6-os kibocsátási normákat, emellett 20 százalékkal kevesebb káros anyagot pöfög a levegőbe, mint dízeles társaik.

A CNG-s hajtás terén tehát időben kapcsolt a német gyártó, de elképzelhető, hogy az elektromos buszok terén kicsit későn látott neki a tervezgetésnek a Mercedes-Benz. Persze, a jó öreg mondás itt is igaz, történetesen, hogy az nevet igazán, aki utoljára nevet.

Kommentek

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.