Ilyen buszokat kap Budapest

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.28. 17.00

Ma ünnepélyesen bemutatták azt a 25 új autóbuszt, mely a napokban áll forgalomba Budapesten. A járműveket hamarosan újabbak követik.

Idén a korábbi tendernek köszönhetően 75 új MAN Lion’s City A21-es autóbusz állhat forgalomba Budapesten. A modell nem ismeretlen a fővárosi utakon, hiszen az agglomerációban a Volánbusz tavaly összesen 106 darab ilyen autóbuszt állított forgalomba. A mai nap bemutatott buszok teljesen alacsonypadlósak és utastéri kialakításukban gyakorlatilag megegyeznek a Budapest környéki járatokon közlekedő Lion’s City A21-esekével.

A BKK alvállalkozója, a VT-Arriva első körben 25 darab ilyen autóbuszt állít forgalomba május 1-én, 8-án és 15-én. A többi példány később érkezik a fővárosba, ugyanakkor a cég idén 132 darab csuklós Mercedes-Benz Conecto G-t is vásárolt, melyekkel várhatóan az év második felében találkozhat az utazóközönség.

Helyes kis kasszaablak, de tényleg ha valaki Budapesten a sofőrtől vásárol jegyet a buszon,akkor garantáltan népharag, de legalábbis a "szemmel verés" áldozata lesz

A hamarosan forgalomba álló Lion’s City A21-esekben 33 ülőhely található, de a második ajtónál lévő peronrészen további két lehajtató ülés is rendelkezésre áll. A buszon lévő állóhely nagysága 7,5 négyzetméter, melyen legfeljebb 43 utas férhet el. A járművet Euro 6-os környezetvédelmi besorolású, 272 lőerős (200 kW) dízelmotor hajtja, mellyel az autóbusz 75 kilométer/órás sebességre képes (azért csak ennyire, mert le van szabályozva). Az MAN által gyártott motorhoz egyébként hat előremeneti fokozattal rendelkező automataváltó csatlakozik.

Kiss meredek megoldás az MAN-tól: közös a két szét üléspárnázata

Az autóbusz három széles utasajtóval rendelkezik, az utasok kényelme érdekében az ajtó nyitáskor a karosszéria kismértékben süllyeszthető, a kihajtható rámpa pedig megkönnyíti a mozgáskorlátozottak le- és felszállását. Emellett az A21-et olyan biztonsági rendszerrel szerelték fel, mely megakadályozza, hogy az utast, vagy annak táskáját, kabátját odacsukja a záródó ajtó. A végállomáson várakozó jármű ajtaja pedig automatikusan visszacsukódik, ha nincs le- vagy felszálló utas. Az autóbusz ezért télen nem hű ki, nyáron pedig nem melegszik fel.

Az új buszok utastere légkondicionált, de elhúzható ablakok is vannak, melyek szükség esetén zárhatók is, hogy ne nyitogassa boldog-boldogtalan

A Lion’s City A21-ben hővédő üvegezés, karcolás és grafitti elleni védőfólia, valamint csúszásmentesített, fagyás ellen védett padló található. A gyártó  modellre 10 éves korrózióállóságot vállalt, melynek köszönhetően a fővárosban forgalomba álló buszokat jó ideig nem eszi majd meg a rozsda. A hamarosan forgalomba álló járműveken utasszámláló berendezés, valamint utastéri, zárt láncú kamerarendszer is található.

Jó ötlet a széles hátsó kijelző

A VT-Arriva 8+2 évre nyerte el a szolgáltatási jogot a BKK-tól mintegy 70 milliárd Forintos értékben a Budapest déli városrészeiben közlekedő járatokra. A Széles Gáborhoz köthető, de a német államvasút, a Deutshe Bahn résztulajdonában lévő VT-Arriva 1999 óta van jelen a főváros tömegközlekedésben. Az azóta eltelt idő alatt mintegy 90 millió kilométert tettek meg autóbuszaik Budapesten. 2007 óta a cég munkavállalóinak száma folyamatosan bővült, jelenleg megközelíti a 900 főt.

Kommentek

  • DTF

    Tok jo csak mivel a karbantartast nem ismerik a bkk/bkv-nak, azbutak minisege szar es az emberek tobbsege nem ertekeli a buszokat, igy kb 8-9 ev mukva nullara amirtizalidnak.

  • Steppenwolf

    Még jó, hogy nem a BKK/BKV-nak kell karbantartania, hanem a VT Arrivának. Egyébként a közszolgáltatlási szerződés miatt legkésőbb 10 év múlva amúgy is le kell cserélni ezeket a buszokat.

  • killerbee

    az se normalis aki varosba koromdizeles szarokat allit forgalomba.

  • Fel_x

    Az se normális, aki képtelen 2+2 Ft-ot összeadni és kiszámolni, hogy a beruházás értéke melyikből nagyobb? Dieselből vagy hibridből? Igen gazdag gyerek lehetsz te, vagy halvány lila fogalmad sincs semmiről.

  • killerbee

    az se normalis aki azt hiszi csak koromdizel meg hibrid busz letezik meg hogy kizarolag az szamit mennyi a beruhazas erteke. leulhetsz egyes.

  • Steppenwolf

    De, végülis van elektromos busz is, aminek darabja háromszor annyiba kerül, mint a dízel, plusz a hozzá kiépítendő infrastruktúra. Ha fizeted a különbözetet, akkor benne vagyok.
    Egyelőre el kéne érni azt a szintet, hogy a teljes budapeti flottában ne legyen Euro 4-es-nél környezetszennyezőbb busz, aztán lehet gondolkodni az alternatív hajtásokon.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.