Goodyear maradt a kamion-Eb beszállítója

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.23. 12.00

Holnap kezdődik a 2015-ös FIA Kamion Európa-bajnokság a spanyolországi Valenciában. A 11. bajnokságban is a Goodyear szállítja a gumikat.

A Goodyear maradt a 10 futamból álló, 2015-ös FIA Kamion Európa-bajnokság kizárólagos abroncsszállítója. A rendezvénysorozatért felelős Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a cég 315/70R 22.5-es méretű gumiabroncsainak használatát hagyta jóvá. A kamionok számára készített versenyabroncsokat kimondottan a versenyzésre tervezték. A fejlesztés és a gyártás során arra összpontosítottak, hogy az 5,4 tonnás, 1500 lóerős,  olykor-olykor 160 km/órás sebességgel száguldó versenykamionok a lehető legjobb teljesítményt nyújthassák.

A versenyabroncsok gyártása során használt karkasz nagyon hasonló ahhoz, amit a normál abroncsoknál alkalmazunk, ezért az extrém körülmények között futó versenykamionok kiváló lehetőséget biztosítanak arra, hogy tesztelhessük legújabb fejlesztéseinket is” – nyilatkozta Benjamin Willot, a Goodyear teherabroncs részleg európai, közel-keleti és afrikai divíziójának marketing igazgatója.

A versenyeken csak az Európai Gazdasági Bizottság (ECE) által jóváhagyott teherpapucsok használhatók, ugyanakkor a versenyabroncsokra nem vonatkoznak az EU abroncscímke előírások. A 315/70 R22.5 Goodyear versenyabroncs gördülési ellenállása mindenesetre megfelel a “”B” címkével ellátott üzemanyag-takarékos gumiabroncsokénak, míg nedves tapadása ugyanolyan, mint az “A” címkés abroncsoké, ami kevés teherabroncsról mondható el.

A FIA Kamion Európa-bajonkság holnap kezdőik és április 26-ig tart Spanyolországban.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.