Megújult Orbán Viktor kedvence

Volkswagen T6 bemutató

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.18. 07.50

Egy literrel kevesebbet fogyaszt elődjénél a megújult Volkswagen Transporter. A premieren hiába kerestük Orbán Viktort, pedig az új generációs modell őt is érdekelheti.

A Volkswagen Amszterdamban tartotta a megújult Transporter világpremierjét a 30 országból érkező, ötszáz fős közönség előtt, szerda este. A bemutató helyszínéül szolgáló Taets Art and Event Parkban ugyanakkor nemcsak a T6-ost, hanem egy, a modell eddigi történetét bemutató járműkiállítást is láttuk. A legnagyobb attrakciót természetesen mégis a hatodik generációs modellek bemutatása jelentette, melyekből három változat: a Kombi, a Multivan és a Caravelle is szerepelt.

De nagy ez a Passat!

A Volkswagen viszonylag sokat várt a modell megújítására, hiszen a Transporter T5 2003 óta a piacon van, miközben vetélytársai, így a Ford Transit, a Mercedes-Benz Vito, valamint az Opel Vivaro  és a Renault Trafic is átestek már a típusfrissítésen.  Az új Volkswagen T6 orr-része a Passat vonalait idézi, az elődhöz képest azonban masszívabb lökhárítóval és LED-es izzókkal szerelt lámpatestekkel készül. Az új modellek közül talán az áruszállítós kivitelen érhető tetten a legkevésbé a változás, így az az avatatlan szemek számára könnyedén összetéveszthető a T5-össel.

Ez persze semmit sem von le értékéből és a T-széria eddigi sikereit sem vonja kétségbe, hiszen a modell 65 éves története során több mint 12 millió darabot értékesítettek belőle. A hatodik generációs modell elődje is meglehetősen sikeres volt, hiszen világszerte 2 millió példány talált gazdára a T5-ből. Jutott belőle a Orbán Viktornak és a nehéz sorsú Habony Árpádnak is.

Kis Volkswagen Transporter-történelem

Az első generációs Transportert 1950-től 17 éven át gyártották. Őt követte a legendás T2-es, mely 1967-1979 között készült (Brazíliában csak tavaly álltak le a gyártásával). A harmadik generációs modellcsalád 1979-ben jelent meg és 1992-ben fejezték be összeszerelését. Az őt követő T4-et két évvel korábban mutatták be és 1990-től kezdve egészen 2003-ig gyártották. Érdekesség, hogy a Transporter történetében először, a negyedik generációnál áttért a Volkswagen a fronthajtásra. A T5 pedig 2003-tól egészen napjainkig készült időről-időre felfrissített motorkínálattal. A modell 2009-ben faceliften esett át és megkapta a duplakuplungos váltóművet.

A hatodik generációs Transporter a legendás elődök előtt tiszteleg. Talán nem túlzás azt állítani, hogy még mindig a T1-es bír a legnagyobb kultusszal

Az új generációs Transporter hatféle változatban és legalább 17 fényezéssel lesz rendelhető, a verziók fele személyszállító, fele pedig áruszállító változat. Cipekedésre, vagy szerelőkocsinak ott lesz furgon, a platós és a duplafülkés változat, míg személyszállításra a Multivan, a Caravelle és a California. A modellváltozatok kétféle tengelytávval és háromféle tetőmagassággal készülnek, a különféle motorváltozatokat, illetve a váltókat is beleértve legalább 500 féle variáns hozható ki a T6-ból.

Takarékos izzók

A Transporter megőrizte a már-már védjegynek tekinthető hasábformát, emellett megmaradt a jellegzetes orrkialakítás, de az elülső és a hátsó lámpák pozíciója sem változott érdemben. A korszerűsített lámpatestek mellett a rendszámtábla-világítást is LED-es égőkre cserélték. Ugyanakkor a belső tartalom komolyabb változáson esett át, köszönhetően a számtalan kényelmi megoldásnak. Opcionálisan rendelhető felszereltség része lett például az elektromosan állítható, valamint a fűthető sofőr- és anyósülés, a gyártó emellett a választható felszereltség részévé tette a fűthető szélvédőt is, melyről pillanatok alatt leolvad a jég.

Az új Transporter hátulja, mely nem sokban tér el az elődtől. Ez azonban érthető: bevált recepten ne változtass!


A vezető környezete
Modellváltozattól függően a T6-oshoz kétféle műszerfali elrendezés rendelhető, melynek része a 6,33 colos képernyővel rendelkező információs és szórakoztató rendszer is. A tárolórekeszek mennyisége ugyancsak függ a választott modelltől, de alapesetben az ajtóoldali fakkok, továbbá a kesztyűtartó melletti, középső rekesz áll rendelkezésre. No, meg persze a kesztyűtartó. A tárolórekeszek száma természetesen növelhető vagy csökkenthető, felszereltségtől függően. A műszerfal felső részébe A4-es mappatartó is rendelhető, ami főleg a T6-ost napi munkavégzésre használók számára lehet népszerű megoldás. Ebben a kategóriában a bal és jobb oldali pohártartó szinte már annyira alap, hogy említeni sem érdemes, de opcionálisan pluszban is rendelhető a váltó alatti részre egy kihúzható pohártartó, vagy tárolórekesz.

Elegáns és igényes

A Kombi változat ugyan visszafogottabb stílust képvisel, mégis világos, igényes és kellemes tapintású burkolatokkal ellátott utastérrel rendelkezik. A kifejezetten a luxusra és eleganciára éhes utasokat a világpremieren leginkább a limitált szériás Multivan Comfortline, valamint a Caravelle utastere szolgálja ki. Mindkét modellben egymással szembefordított ülések találhatók, a kárpitok jó része pedig plüssmackók puhaságát idézi. Kifejezetten pozitívum a T6 esetében, hogy az első két ülés között nincsenek műanyag dobogók, így az elülső traktus kényelmesen átjárható. A kézifék még a Kombi változatban is elegánsan húzódik meg a vezető oldali ülés mellett sőt, még ez a felettébb szükséges eszköz sem képez akadályt.

A Transporter furgon kivitele, a váltó itt is tökéletesen kézre áll


Egy literrel kevesebb

A T6 motorpalettáján hatféle motor található, ebből négy dízel (TDI), kettő pedig közvetlen befecskendezéses benzinmotor (TSI). A motorokhoz teljesítménytől függően öt- vagy hatsebességes manuális váltó, vagy hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltó csatlakozik. Az erőforrásokhoz opciósan 4MOTION összekerékhajtás is rendelhető, a sebességváltó jellegétől függetlenül. Ha hinni lehet a Volkswagen gyári tájékoztatásának, akkor az új motorok legalább egy literrel kevesebbet isznak az előző generációs változatokhoz képest. Talán örömteli hír, talán nem, de az alapfelszereltség része lett a start/stop rendszer.

Volkswagen T6 -2015
Tengelytáv 3000/3400/4892 mm
Hosszúság 4892/5292 mm
Magasság (Multivan) 1970 mm
Magasság közép-magas tetővel 2176 mm
Magasság extra magas tetővel 2476 mm
Végsebesség (km/h) 200 km/óra
Raktérfogat 3,5 m3 – 9,3 m3
Teljes tömeg 2,6 – 3,2 t
Hasznos teherbírás 502 -1224 kg


Széles dízelválaszték

A 1968 köbcentiméteres dízelmotorok már teljesítik a jelenleg érvényben lévő legszigorúbb, Euro 6-os környezetvédelmi előírásokat. A termékpalettán található motorok 84, 102, 150 és 204 lóerős változatban érhetők el.

A legerősebb, 204 lóerős dízelmotor 450 newtonméteres nyomaték leadására képes 1400 és 2400 közötti fordulatszámon. Ez az jelenti, hogy a T6 akár 200 kilométer/órás tempóval is tud haladni. Az új dízelmotorok 24 grammal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki kilométerenként az előző generációs változatokhoz képest, fogyasztásuk pedig 5,5 és 6 liter között alakul 100 kilométerre vetítve.

Egy fapadosabb kivitel az új, hatodik generációs Transporterből

Kétféle benzinmotor
A benzines erőforrások terén két, négyhengeres, kétliteres szerepel a kínálatban. A gyengébb 150 lóerős, míg az erősebb 204 lóerős teljesítménnyel rendelkezik. 280 vagy 350 newtonméteres nyomaték leadására képesek 1500as fordulatszámon. A dízelekhez hasonlóan a benzinesek is alapból start/stop rendszerrel készülnek.

Személyautós komfort

A T6-os elől független, MacPherson kerékfelfüggesztéssel, míg hátul csatolt lengőkarokkal és spirálrugókkal készül, melynek köszönhetően a Transporter – a gyártó szerint – személyautós utazási komfortot nyújt. A legtöbb MacPherson felfüggesztéstől eltérően a lengőkar és a stabilizátorrúd nem közvetlenül a járműtesthez, hanem egy segédkerethez csatlakozik. A T6-oshoz opcióként elektromosan vezérelt DCC lengéscsillapító is rendelhető, legalább háromféle programmal. Utóbbival a hasmagasság a Multivan esetében például legalább 20 milliméterrel csökkenthető, míg speciális járműveknél 33 milliméterrel növelhető. A közel 3 méteres tengelytáv esetében a T6 fordulóköre nem nagyobb 11,8 méternél, ami igen jó értéknek számít ebben a szegmensben.

Oldalról nézve könnyen összetéveszthető az előddel az új Transporter

Opciós biztonsági rendszerek
A Volkswagen számos vezetéstámogató és biztonsági rendszerrel kínálja a hatodik generációs Transportert. A jármű előtti területet felügyelő FrontAssist, valamint az adaptív távolságtartó automatika megakadályozza, hogy egy hirtelen elénk vágó autóval ütközzünk, másfelől pedig egyenletesen tartja az előttünk haladó jármű és a Transporter közötti távolságot. A FrontAssist a Multivan Businessnél az alapfelszereltség része, míg a Transporter alapkivitelénél opciósan rendelhető.

A T6-ban kényelmesen el lehet érni az információs és szórakoztató rendszer képernyőjét

Ugyancsak hasznos, a T6-osnál rendelkezésre álló vezetéstámogató rendszer a városi vészfékasszisztens, mely 30 kilométer/óra alatt hirtelen megállásra kényszeríti a járművet, amennyiben akadály kerül elé. Bár ez nem az alapfelszereltség része, a másodlagos ütközésvédelem minden bizonnyal minden T6-osban az lesz. Némi extra költségért úgynevezett “Light Assist” is rendelhető, mellyel anélkül lehet távolsági fényszórót használni, hogy közben elvakítanánk a közlekedés többi résztvevőjét. A 4MOTION összkerékhajtással rendelt modellekhez pedig Hill Descent Assist (HDC), vagyis lejtmeneti vezérlő is kérhető. 

Jobbkormányos T2-es, mely bárpultként szolgálta a vendégeket a világpremieren


A németek komolyan gondolták, hogy megemlékeznek a legendás elődökről, ezért készítettek egy limitált szériás változatot is a Multivan Comfortline alapjaira. A járművet stílusosan piros-fehérre fényezték és ellátták minden földi jóval, többek között elektronikus oldal- és hátsóajtó-nyitással, kihajtható és növelhető méretű asztalkával, színes navigációs kijelzővel, oldalsó krómdíszítéssel, valamint sötétített oldalablakokkal. A Generation 6 logóval ellátott jármű 18 colos könnyűfém felnivel készül.

Az új Volkswagen Transporter értékesítése hamarosan indul, gyártása pedig várhatóan ősszel kezdőik. Hazánkba várhatóan szeptemberben vagy októberben érkeznek meg az első példányok, az elődmodelleket pedig információink szerint szinte már teljesen kisöpörte a Volkswagen. Sajnos a vezetési élményről egyelőre nem tudunk beszámolni, mivel a világpremier egyelőre a szemnek kedves élményekre koncentrálódott, de bízunk benne, hogy hamarosan idehaza is kipróbálható lesz a legendás T-széria legújabb jövevénye.

Kommentek

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.