Ilyenek lesznek a főváros új trolijai

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.18. 12.30

Már javában készülnek Budapest új trolibuszai Lengyelországban. Tekintse meg galériánkban az első szóló és csuklós változatot.

Budapest sajnos nem a hazai gyártmányú Ikarus szuper troliból vásárolt, de a tavalyi tenderen győztesnek kihirdetett Solaris is jó választás lehet. Egyrészt a főváros 2006-ban már vett a lengyel gyártótól trolibuszokat, másrészt a Solaris jelenleg ott van az európai buszgyártás élvonalában. 

Az első 24 darab vadonatúj trolibusz nettó 4 milliárd forintért érkezik a fővárosba még idén nyáron. Később a szükséges források rendelkezésre állásakor további 84 járművel bővülhet az új flotta. A 14 szóló és a 10 csuklós trolibusz alacsonypadlós, nyáron légkondicionált, télen pedig fűtött utasterű. Az elektromos polákok különlegessége, hogy négy kilométert képesek megtenni felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban. Az első példányok a belvárosi, illetve zuglói trolivonalakon állnak majd forgalomba.

A mostani beszerzés mérföldkőnek számít a főváros közlekedésének fejlesztésében, hiszen egyszerre ennyi trolit Budapest az 1980-as években vásárolt utoljára. A jelenlegi járműbeszerzés középtávon biztosíthatja a budapesti trolibuszhálózat működését, valamint az önjáró üzemnek köszönhetően akár infrastruktúrafejlesztés nélkül is garantálja a hálózat bővítését.

A 24 darabos flotta első szóló és csuklós változata már elkészült a Solaris Poznan melletti, bolechowói gyárában. A két jármű jelenleg szerkezetkész, ezért elszállítják őket a csehországi Plzenbe, a Škoda gyárba, ahol beszerelik a trolibuszokba az elektromos hajtásláncot. Az új trolibuszok közül a csuklós utastéri elrendezése ugyanakkor nem sikerült tökéletesre, mivel a csukló mögötti kasztniban mindkét oldalt dupla üléssorok vannak, melyek nehezíteni fogják az utasáramlást a forgalmas belvárosi vonalakon.

Ezt valószínűleg a BKK kérte így, de célszerű lenne ezen menet közben módosítani, mert ez a kialakítás nem városi, hanem maximum elővárosi forgalomba való. Mindamellett  az új trolik szakítanak a hagyományos piros-fehér, vagy szürke trolifényezéssel és egységesen pirosak lesznek.

Kommentek

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.