Ilyenek lesznek a főváros új trolijai

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.18. 12.30

Már javában készülnek Budapest új trolibuszai Lengyelországban. Tekintse meg galériánkban az első szóló és csuklós változatot.

Budapest sajnos nem a hazai gyártmányú Ikarus szuper troliból vásárolt, de a tavalyi tenderen győztesnek kihirdetett Solaris is jó választás lehet. Egyrészt a főváros 2006-ban már vett a lengyel gyártótól trolibuszokat, másrészt a Solaris jelenleg ott van az európai buszgyártás élvonalában. 

Az első 24 darab vadonatúj trolibusz nettó 4 milliárd forintért érkezik a fővárosba még idén nyáron. Később a szükséges források rendelkezésre állásakor további 84 járművel bővülhet az új flotta. A 14 szóló és a 10 csuklós trolibusz alacsonypadlós, nyáron légkondicionált, télen pedig fűtött utasterű. Az elektromos polákok különlegessége, hogy négy kilométert képesek megtenni felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban. Az első példányok a belvárosi, illetve zuglói trolivonalakon állnak majd forgalomba.

A mostani beszerzés mérföldkőnek számít a főváros közlekedésének fejlesztésében, hiszen egyszerre ennyi trolit Budapest az 1980-as években vásárolt utoljára. A jelenlegi járműbeszerzés középtávon biztosíthatja a budapesti trolibuszhálózat működését, valamint az önjáró üzemnek köszönhetően akár infrastruktúrafejlesztés nélkül is garantálja a hálózat bővítését.

A 24 darabos flotta első szóló és csuklós változata már elkészült a Solaris Poznan melletti, bolechowói gyárában. A két jármű jelenleg szerkezetkész, ezért elszállítják őket a csehországi Plzenbe, a Škoda gyárba, ahol beszerelik a trolibuszokba az elektromos hajtásláncot. Az új trolibuszok közül a csuklós utastéri elrendezése ugyanakkor nem sikerült tökéletesre, mivel a csukló mögötti kasztniban mindkét oldalt dupla üléssorok vannak, melyek nehezíteni fogják az utasáramlást a forgalmas belvárosi vonalakon.

Ezt valószínűleg a BKK kérte így, de célszerű lenne ezen menet közben módosítani, mert ez a kialakítás nem városi, hanem maximum elővárosi forgalomba való. Mindamellett  az új trolik szakítanak a hagyományos piros-fehér, vagy szürke trolifényezéssel és egységesen pirosak lesznek.

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.