Budapest sajnos nem a hazai gyártmányú Ikarus szuper troliból vásárolt, de a tavalyi tenderen győztesnek kihirdetett Solaris is jó választás lehet. Egyrészt a főváros 2006-ban már vett a lengyel gyártótól trolibuszokat, másrészt a Solaris jelenleg ott van az európai buszgyártás élvonalában. 

Az első 24 darab vadonatúj trolibusz nettó 4 milliárd forintért érkezik a fővárosba még idén nyáron. Később a szükséges források rendelkezésre állásakor további 84 járművel bővülhet az új flotta. A 14 szóló és a 10 csuklós trolibusz alacsonypadlós, nyáron légkondicionált, télen pedig fűtött utasterű. Az elektromos polákok különlegessége, hogy négy kilométert képesek megtenni felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban. Az első példányok a belvárosi, illetve zuglói trolivonalakon állnak majd forgalomba.

A mostani beszerzés mérföldkőnek számít a főváros közlekedésének fejlesztésében, hiszen egyszerre ennyi trolit Budapest az 1980-as években vásárolt utoljára. A jelenlegi járműbeszerzés középtávon biztosíthatja a budapesti trolibuszhálózat működését, valamint az önjáró üzemnek köszönhetően akár infrastruktúrafejlesztés nélkül is garantálja a hálózat bővítését.

A 24 darabos flotta első szóló és csuklós változata már elkészült a Solaris Poznan melletti, bolechowói gyárában. A két jármű jelenleg szerkezetkész, ezért elszállítják őket a csehországi Plzenbe, a Škoda gyárba, ahol beszerelik a trolibuszokba az elektromos hajtásláncot. Az új trolibuszok közül a csuklós utastéri elrendezése ugyanakkor nem sikerült tökéletesre, mivel a csukló mögötti kasztniban mindkét oldalt dupla üléssorok vannak, melyek nehezíteni fogják az utasáramlást a forgalmas belvárosi vonalakon.

Ezt valószínűleg a BKK kérte így, de célszerű lenne ezen menet közben módosítani, mert ez a kialakítás nem városi, hanem maximum elővárosi forgalomba való. Mindamellett  az új trolik szakítanak a hagyományos piros-fehér, vagy szürke trolifényezéssel és egységesen pirosak lesznek.