Buszbaleset még sosem volt ennyire félelmetes

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.04.18. 12.30

Nem mindennapi balesetről került elő egy eddig sosem látott felvétel. Az eset 2013-ban történt, egy vadonatúj londoni emeletes busz vált fékezhetetlenné.

Nem mindennapi balesetről került elő egy eddig sosem látott felvétel. Az eset 2013-ban történt, egy vadonatúj londoni emeletes busz vált fékezhetetlenné. A biztonsági kamera drámai képein a sofőr Mohammed Khalique láthatóan próbálkozik a jármű megállításával, de nem jár sikerrel. 
Végül a busz 60 km/óra sebességgel talált el egy autót, ami megállította az ámokfutást. Hárman súlyosan, húszan könnyebben megsérültek, köztük a buszvezető is, akit a tűzoltóknak kellett kivágniuk a roncsból. “Ahogy kifordultam a megállóból, megindult, mint a golyó. Bármit próbáltam, semmire sem reagált, a kéziféket pedig nem mertem behúzni, féltem, hogy felborul” – nyilatkozta az eset után a rendőrségnek a sofőr.
A felvételeket csak most hozták nyilvánosságra, miután felmentették a buszvezetőt, igaz elég furcsa indoklással. A vád szerint Khalique összekeverte a pedálokat, a védelem pedig elektronikai hibának tudta be a horrorfilmbe illő balesetet. 
Természetesen a helyi BKK, a Transport for London jelentése kizárta a műszaki hibát, azonban két független szakértő analízise pont az ellenkezőjét bizonyította, a megbolondult elektronika mellett érveltek.  Mit tehetett volna ebben a helyzetben a bíró? Kecske és káposzta döntést hozott, felmentette a sofőrt, de megjegyezte, hogy nem biztos abban, emberi mulasztás, vagy a high-tech busz rendszerhibája okozta a balesetet. 
Érthető, amikor a világváros útjait már ellepték a 355 000 (148 millió forint) fontért vásárolt, modern hibridek, akkor egy ilyen ügyben nagyon nehéz egyértelműen a gyártót és a fenntartót hibáztatni. 
Ez az ügy az autózás jövője szempontjából is érdekes. Valószínűleg nem egy buszbaleset történt ezen kívül 2013 óta Londonban, mégis ez kavarta a legnagyobb port. Mert lehet, hogy a gép hibázott. Mi lesz, ha az első automatizált autó okoz súlyos balesetet? 
Hiába öljük meg egymást tucatszám naponta autóval az utakon, ha egy gép tesz majd ilyesmit, akárcsak egyszer, annak biztos komoly felháborodás lesz a következménye.

Kommentek

  • Calogero

    En Egy Ford Transitot vezetek minden nap, de sok ugyanilyen Fordot vezettem az utobbi 3 evben. Mindegyiket elektronikus gazpedallal szereltek fel. Sokszor van ugy, hogy csak allok a lampanal, es az elektronika 3500-on porgeti a dizelmotort kozel egy percig. Volt mar, hogy ugy is elofordult, hogy sebessegben, menet kozben tortent ugyanez. Mondjuk kezi valto leven, csak kuplunk es kesz, de egy automatanal? Szerintem ilyeszto lehet az ilyesmi. Lehet maradi vagyok, de szerintem meg mindig jobb, ha a bowden huzza azt a gazt. :)

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.