Buszbaleset még sosem volt ennyire félelmetes

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.04.18. 12.30

Nem mindennapi balesetről került elő egy eddig sosem látott felvétel. Az eset 2013-ban történt, egy vadonatúj londoni emeletes busz vált fékezhetetlenné.

Nem mindennapi balesetről került elő egy eddig sosem látott felvétel. Az eset 2013-ban történt, egy vadonatúj londoni emeletes busz vált fékezhetetlenné. A biztonsági kamera drámai képein a sofőr Mohammed Khalique láthatóan próbálkozik a jármű megállításával, de nem jár sikerrel. 
Végül a busz 60 km/óra sebességgel talált el egy autót, ami megállította az ámokfutást. Hárman súlyosan, húszan könnyebben megsérültek, köztük a buszvezető is, akit a tűzoltóknak kellett kivágniuk a roncsból. “Ahogy kifordultam a megállóból, megindult, mint a golyó. Bármit próbáltam, semmire sem reagált, a kéziféket pedig nem mertem behúzni, féltem, hogy felborul” – nyilatkozta az eset után a rendőrségnek a sofőr.
A felvételeket csak most hozták nyilvánosságra, miután felmentették a buszvezetőt, igaz elég furcsa indoklással. A vád szerint Khalique összekeverte a pedálokat, a védelem pedig elektronikai hibának tudta be a horrorfilmbe illő balesetet. 
Természetesen a helyi BKK, a Transport for London jelentése kizárta a műszaki hibát, azonban két független szakértő analízise pont az ellenkezőjét bizonyította, a megbolondult elektronika mellett érveltek.  Mit tehetett volna ebben a helyzetben a bíró? Kecske és káposzta döntést hozott, felmentette a sofőrt, de megjegyezte, hogy nem biztos abban, emberi mulasztás, vagy a high-tech busz rendszerhibája okozta a balesetet. 
Érthető, amikor a világváros útjait már ellepték a 355 000 (148 millió forint) fontért vásárolt, modern hibridek, akkor egy ilyen ügyben nagyon nehéz egyértelműen a gyártót és a fenntartót hibáztatni. 
Ez az ügy az autózás jövője szempontjából is érdekes. Valószínűleg nem egy buszbaleset történt ezen kívül 2013 óta Londonban, mégis ez kavarta a legnagyobb port. Mert lehet, hogy a gép hibázott. Mi lesz, ha az első automatizált autó okoz súlyos balesetet? 
Hiába öljük meg egymást tucatszám naponta autóval az utakon, ha egy gép tesz majd ilyesmit, akárcsak egyszer, annak biztos komoly felháborodás lesz a következménye.

Kommentek

  • Calogero

    En Egy Ford Transitot vezetek minden nap, de sok ugyanilyen Fordot vezettem az utobbi 3 evben. Mindegyiket elektronikus gazpedallal szereltek fel. Sokszor van ugy, hogy csak allok a lampanal, es az elektronika 3500-on porgeti a dizelmotort kozel egy percig. Volt mar, hogy ugy is elofordult, hogy sebessegben, menet kozben tortent ugyanez. Mondjuk kezi valto leven, csak kuplunk es kesz, de egy automatanal? Szerintem ilyeszto lehet az ilyesmi. Lehet maradi vagyok, de szerintem meg mindig jobb, ha a bowden huzza azt a gazt. :)

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.