Miután 15 percet vártam a – hivatalosan 6-7 percenként közlekedő – 9-es buszra a Nyugati téren, hogy eljussak Észak-Budára, meguntam, és felszálltam egy 4-6-os villamospótlóra. Gondoltam, majd átszállok egy HÉV-re.

Amikor felszálltam, abban a pillanatban a jármű belső kijelzője új infót irt ki. A 4-6-os villamospótló helyett megjelent a 9-es felirat. Az utasok egymást kérdezték értetlenül: most mi történik?  Amikor egyre többen vélték érteni, hogy mi történt, a megállóban álló emberek elkezdtek a buszra felnyomulni, miközben az ott lévők igyekeztek lejutni.

Megindult a közelharc a helyekért. Klassz volt.

Eközben a buszsofőr mély hallgatásba burkolózva azonnal zárta volna az ajtókat. Néhány perc múlva pedig, a következő megállóban, mint aki kómából ébredt – amikorra az utasok egymást már felvilágosították – bemondta: a jármű 9-es buszként közlekedik.

Köszi, BKK!

A BKK is reagált a leírtakra:

“A mai napon a X. Kőrösi Csoma Sándor út felújítási munkálataihoz kapcsolódva a Vaspálya utca és a Halom utca közötti szakaszon a szélső forgalmi sávokon végeztek munkálatokat. Emiatt az erre közlekedő járatokon, így a 9-es busz vonalán késések alakultak ki. A késések miatti kényelmetlenség enyhítésére tartalék járműveket valamint más, utasforgalom szempontjából kevesebb kellemetlenséggel járó vonalakról (pl. 4-6-os villamospótló) csoportosítottunk át, melyek egy részét Kőbánya alsó vasútállomáson állítottunk forgalomba, de a vonali egyenletesség biztosítására vonal közben is  álltak forgalomba járművek.  A cikkben szereplő utasunk is egy ilyen vonal közbeni beavatkozásnak volt részese: egy olyan 4-es, 6-os villamospótló buszra szállt fel, amelyet a 9-es vonalra csoportosítottunk át,  hogy az ott kialakult késések miatti kellemetlenséget csökkentsük. A vonal közbeni átcsoportosításnak van egy minimális időszükséglete, és természetesen szükséges és kötelező a járművezető részéről a szóbeli utastájékoztatás is. Mivel a járművezető menet közben kapta azt az utasítást, hogy onnan már 9-es buszként közlekedjen tovább, ezért fordulhatott elő, hogy az utasok időben történő tájékoztatása némi késedelmet szenvedett, amiért elnézést kérünk.”