Amikor még a lovakat is busszal vitték

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.10. 12.00

A rendszerváltás előtt a rendőrség speciális buszt vásárolt a lovak szállítására. A jármű most megkímélt állapotban eladó.

Igazából nem nagyon van olyan felhasználási terület, melyre nem készült volna valamilyen autóbusz a néhai székesfehérvári, vagy budapesti Ikarus gyárban. Az egykori szocialista vállalat ráadásul gyárilag ontotta magából a speciális buszokat. Korábban beszámoltunk már egy rádiósról is, de most következzen a rendőrség lószállító busza.

A járművet 1987-ben adták át a magyar rendőrségnek. A  karosszériát azóta részlegesen felújították, ennek köszönhetően nem igazán kezdte ki a rozsda ezt a ritkaságot. Az Ikarus 260-as alapjaira épülő modell leginkább a tető kialakításban tér el a 200-as típuscsalád többi változatától, hiszen az eredetileg 3,4 méter magas kasztnit megnövelték annak érdekében, hogy lovak kényelmesen elférjenek a jármű utasterében. A busz egyéb iránt kilenc kisebb termetű paci szállításra alkalmas, a kísérőszemélyzet részére pedig öt normál buszülés áll rendelkezésre.

Az eltelt közel három évtized alatt a rendőrségi lószállító mindössze 200 ezer kilométert futott, ennek megfelelően 230 lóerős motorja megkímélt állapotban van. A speciális lószállító oldalsó, valamint hátsó ajtóval van ellátva, ugyanakkor hiányoznak a karosszéria két oldalán található szokásos, nagyméretű ablakok, mivel a lószállítás során, az állatok nyugalma érdekében célszerű kisméretű ablaknyílásokat alkalmazni. A hátsó ajtónál található rámpa segítségével valósítható meg a lovak le- és felterelése, míg az oldalsó ajtó inkább a személyzet közlekedését szolgálja.

A járművet most közel két és fél millióért eladásra kínálja egy cég, mely nem mellesleg fel is újítja az autóbuszt. Ennek megfelelően a leendő vásárló azt is megmondhatja, hogy meg kívánja-e őrizni az autóbusz eredeti rendeltetését, vagy inkább autószállításra, gumiszerelésre, esetleg szervizbusszá szeretné átalakíttatni az autóbuszt.

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.