Bemutatkozik az utasszállító oroszlán

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.06. 12.00

Az MAN megújította a szerényebb pénztárcával rendelkező szolgáltatóknak készülő modelljét.

Az elsősorban városközi utasszállításra szánt modell mindjárt kétféle, 12,28 és 13,05 méter hosszúságú változatban lesz kapható. A Volkswagen kezében lévő német gyártó, az MAN terméke a fáma szerint elsőosztályú kényelmet és nagyfokú funkcionalitást kínál. Hogy ez mennyire igaz, nehezen eldönthető látatlanból, de azért nézzük a dolgok mélyére!

A moduláris felépítésű Lion’s Intercity az elődhöz képest jelentős fogyókúrán esett át, de erről majd később. A megjelenés szempontjából elsősorban a homlokfal tekintetében érhető tetten változás, hiszen ez a modell is megkapta a hangsúlyos, lakkfekete hűtőmaszkot, melynek esztétikai értrékéről minden bizonnyal még parázs viták fognak folyni a közlekedés-barátok körében.

Kivehető ülések
A Lion’s Intercity alap esetben elhúzható oldalablakokkal rendelhető, de a megrendelő dupla üvegezéssel is kérheti a járművet. Ugyancsak extraként nagy teljesítményű légkondicionálót igényelhető, mely a vezető tértől külön szabályozható, így akár más-más értékek adhatók meg a hatékony légkondicionálás érdekében. A ventilátoros fűtési rendszer a szériafelszereltség része, de e helyett akár radiátoros, konvekciós fűtés is kérhető.

A rövidebb változatban 55 ülő és 29 állóhely található, míg a hosszabb esetében 59 utasülés és 25 állóhely áll rendelkezésre. Az MAN a Lion’s Intercity-t úgy tervezte meg, hogy a második ajtónál az ülések kivételével, akár két kerekesszékes utas is elhelyezhető. Az ülések eltávolítása ebben az esetben egy előre szerelt platform segítségével valósítható meg. A mozgássérültek közlekedésének könnyítése érdekében a második ajtóhoz speciális kerekesszékes lift is rendelhető. A Lion’s Intercity kétféle méret csomagtérrel áll rendelkezésre, ennek megfelelően a rövidebb változatban 5.2 köbméteres, míg a hosszabb verzióban 6.3 köbméteres poggyásztér van.

Biztonságra hangolva
Az MAN megújult modellje jelenleg az egyetlen típus ebben a szegmensben, mely már teljesíti a 2017-ben életbe lépő, legszigorúbb ECE R66.02-es biztonsági szabványt. Ez az előírás szigorú feltételeket támaszt a buszokkal szemben a szerkezeti robusztusság, valamint borulásos teszteléssel kapcsolatban. Mivel a Lion’s Intercity-t a gyártó iskolabuszként is szeretné értékesíteni, ezért kiemelt figyelmet fordított a legfrissebb biztonsági szabályokra. Ennek megfelelően az üléseket kétpontos biztonsági övekkel látták el.

Ugyancsak a biztonság tekintetében a Lion’s Intercity csomagterét és motorterét tűzjelző rendszerrel szerelték fel. Mindemellett az utasok védelmében speciális anyagokat alkalmaztak a motor szigetelésére, ennek megfelelően megakadályozható, hogy egy esetleges motortűz esetén a lángok gyorsan átterjedjenek az utastérre. Maradva a biztonságnál, érdemes néhány szót ejteni a vezetéstámogató rendszerekről is. Az alapfelszereltség része az elektromos menetstabilizáló rendszer (ESP), a dinamikus stabilitás kontroll (DSC), a borulásvédelmi rendszer (ROP), illetve az ABS-szel kombinált pneumatikus, elektronikus vezérlésű fékrendszer (EBS) is. Opcionálisan vészfékasszisztens (EBA), gumiabroncs-nyomás figyelő rendszer (TPM) is rendelhető majd a Lion’s Intercityhez.

Német szívvel
A jármű egy common rail befecskendezésű, hathengeres, 290 lóerős Euro 6-os környezetvédelmi normáknak megfelelő MAN motorral készül. Az erőforráshoz szériafelszereltségként hatsebességes, ZF gyártmányú váltó csatlakozik, de opcionálisan hatsebességes, ZF EcoLife automata-, vagy négysebességes Voith DIWA automataváltó is választható. A bevezetőben említett súlycsökkentés a motort is érintette és egyes anyagok kiváltásával legalább 65 kilogrammos csökkenést értek el. Mindez magában foglalja a könnyebb légkondicionáló berendezést, valamint  az alumínium felnik alkalmazását is. A fogyókúra természetesen a fogyasztásra is kedvező hatással volt, melyhez a légellenállás CW 0.4 értékű csökkentése is nagy mértékben hozzá járult. A megengedett teljes össztömeg végeredményben 19,5 tonna lett.

21. századi jármű
A felszereltséget nézve nyugodtan kijelenhetjük, hogy az MAN Lion’s Intercity valóban 21. századi jármű. Ennek megfelelően fűthető visszapillantó tükrökkel, elektromos vezérlésű napellenzővel, valamint multifunkcionális kormánykerékkel készül. A fokozott biztonság érdekében a modellben tolatókamera is van, melynek köszönhetően egyetlen objektum sem marad rejtve a buszvezető szeme elől, emellett a második ajtónál is elhelyeztek egy kamerát, így a sofőrtől távolabbra eső utasáramlás is nyomon követhető. A kényelem érdekében az MAN 41 literes hűtőt is kínál a Lion’s Intercity-hez, sőt az első ajtó távirányítással is nyitható.

Az új MAN Lion’s Intercity az MAN törökországi gyárában, Ankarában készül majd. Ugyancsak itt gyártják a német cég többi helyközi, valamint turista kivitelű modelljét is, de ugyancsak itt szerelik össze a másik német testvér, a Neoplan autóbuszait is.

Kommentek

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.