Bemutatkozik az utasszállító oroszlán

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.06. 12.00

Az MAN megújította a szerényebb pénztárcával rendelkező szolgáltatóknak készülő modelljét.

Az elsősorban városközi utasszállításra szánt modell mindjárt kétféle, 12,28 és 13,05 méter hosszúságú változatban lesz kapható. A Volkswagen kezében lévő német gyártó, az MAN terméke a fáma szerint elsőosztályú kényelmet és nagyfokú funkcionalitást kínál. Hogy ez mennyire igaz, nehezen eldönthető látatlanból, de azért nézzük a dolgok mélyére!

A moduláris felépítésű Lion’s Intercity az elődhöz képest jelentős fogyókúrán esett át, de erről majd később. A megjelenés szempontjából elsősorban a homlokfal tekintetében érhető tetten változás, hiszen ez a modell is megkapta a hangsúlyos, lakkfekete hűtőmaszkot, melynek esztétikai értrékéről minden bizonnyal még parázs viták fognak folyni a közlekedés-barátok körében.

Kivehető ülések
A Lion’s Intercity alap esetben elhúzható oldalablakokkal rendelhető, de a megrendelő dupla üvegezéssel is kérheti a járművet. Ugyancsak extraként nagy teljesítményű légkondicionálót igényelhető, mely a vezető tértől külön szabályozható, így akár más-más értékek adhatók meg a hatékony légkondicionálás érdekében. A ventilátoros fűtési rendszer a szériafelszereltség része, de e helyett akár radiátoros, konvekciós fűtés is kérhető.

A rövidebb változatban 55 ülő és 29 állóhely található, míg a hosszabb esetében 59 utasülés és 25 állóhely áll rendelkezésre. Az MAN a Lion’s Intercity-t úgy tervezte meg, hogy a második ajtónál az ülések kivételével, akár két kerekesszékes utas is elhelyezhető. Az ülések eltávolítása ebben az esetben egy előre szerelt platform segítségével valósítható meg. A mozgássérültek közlekedésének könnyítése érdekében a második ajtóhoz speciális kerekesszékes lift is rendelhető. A Lion’s Intercity kétféle méret csomagtérrel áll rendelkezésre, ennek megfelelően a rövidebb változatban 5.2 köbméteres, míg a hosszabb verzióban 6.3 köbméteres poggyásztér van.

Biztonságra hangolva
Az MAN megújult modellje jelenleg az egyetlen típus ebben a szegmensben, mely már teljesíti a 2017-ben életbe lépő, legszigorúbb ECE R66.02-es biztonsági szabványt. Ez az előírás szigorú feltételeket támaszt a buszokkal szemben a szerkezeti robusztusság, valamint borulásos teszteléssel kapcsolatban. Mivel a Lion’s Intercity-t a gyártó iskolabuszként is szeretné értékesíteni, ezért kiemelt figyelmet fordított a legfrissebb biztonsági szabályokra. Ennek megfelelően az üléseket kétpontos biztonsági övekkel látták el.

Ugyancsak a biztonság tekintetében a Lion’s Intercity csomagterét és motorterét tűzjelző rendszerrel szerelték fel. Mindemellett az utasok védelmében speciális anyagokat alkalmaztak a motor szigetelésére, ennek megfelelően megakadályozható, hogy egy esetleges motortűz esetén a lángok gyorsan átterjedjenek az utastérre. Maradva a biztonságnál, érdemes néhány szót ejteni a vezetéstámogató rendszerekről is. Az alapfelszereltség része az elektromos menetstabilizáló rendszer (ESP), a dinamikus stabilitás kontroll (DSC), a borulásvédelmi rendszer (ROP), illetve az ABS-szel kombinált pneumatikus, elektronikus vezérlésű fékrendszer (EBS) is. Opcionálisan vészfékasszisztens (EBA), gumiabroncs-nyomás figyelő rendszer (TPM) is rendelhető majd a Lion’s Intercityhez.

Német szívvel
A jármű egy common rail befecskendezésű, hathengeres, 290 lóerős Euro 6-os környezetvédelmi normáknak megfelelő MAN motorral készül. Az erőforráshoz szériafelszereltségként hatsebességes, ZF gyártmányú váltó csatlakozik, de opcionálisan hatsebességes, ZF EcoLife automata-, vagy négysebességes Voith DIWA automataváltó is választható. A bevezetőben említett súlycsökkentés a motort is érintette és egyes anyagok kiváltásával legalább 65 kilogrammos csökkenést értek el. Mindez magában foglalja a könnyebb légkondicionáló berendezést, valamint  az alumínium felnik alkalmazását is. A fogyókúra természetesen a fogyasztásra is kedvező hatással volt, melyhez a légellenállás CW 0.4 értékű csökkentése is nagy mértékben hozzá járult. A megengedett teljes össztömeg végeredményben 19,5 tonna lett.

21. századi jármű
A felszereltséget nézve nyugodtan kijelenhetjük, hogy az MAN Lion’s Intercity valóban 21. századi jármű. Ennek megfelelően fűthető visszapillantó tükrökkel, elektromos vezérlésű napellenzővel, valamint multifunkcionális kormánykerékkel készül. A fokozott biztonság érdekében a modellben tolatókamera is van, melynek köszönhetően egyetlen objektum sem marad rejtve a buszvezető szeme elől, emellett a második ajtónál is elhelyeztek egy kamerát, így a sofőrtől távolabbra eső utasáramlás is nyomon követhető. A kényelem érdekében az MAN 41 literes hűtőt is kínál a Lion’s Intercity-hez, sőt az első ajtó távirányítással is nyitható.

Az új MAN Lion’s Intercity az MAN törökországi gyárában, Ankarában készül majd. Ugyancsak itt gyártják a német cég többi helyközi, valamint turista kivitelű modelljét is, de ugyancsak itt szerelik össze a másik német testvér, a Neoplan autóbuszait is.

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.