A fenti képen látható jármű nem egy képszerkesztő program szülötte. Sorsáról viszont keveset tudni, ahogy megszületésének körülményeiről sem sok információ kering az interneten. A kék színűre fényezett Ikarus 542-es ZiL-alvázra készült és  egyes infók szerint magyar üzemeltető helyezte forgalomba. Feltehetőleg az egész projekt kísérleti ügy volt, de az érdeklődést jól mutatja, hogy az orosz weboldalakon időről-időre rendre felbukkan róla egy-egy kép.

Ezzel a fényezéssel a ZiL-Ikarus 542-es simán elmenne a BKK-nál is

Az Ikarus és a Lihacsov Autógyár -ismertebb nevén ZiL – között korábban is volt már példa az együttműködésre. Mindezt alátámasztja a hazai gyártó saját fejlesztésű 545-ös típusszámot viselő modellje is, mely ugyancsak az orosz cég alvázára épült a ’90-es évek elején. A két típus között viszont van egy lényeges különbség: míg az 545-ös az Ikarus formavilágát, addig az 542-es már a ZiL rendszerváltás után megjelenő dizájnját tükrözte vissza. Utóbbi esetében lényegében a magyarok a félkész alvázat toldották meg egy felépítménnyel, addig az 545-ösnél komplett önhordó karosszériát terveztek az egykori szovjet óriás alvázára.

Korabeli jellegrajz Cirill betűkkel


Az 545-ös egyébként magas komfortot nyújtott a maga idejében, hiszen kényelmes távolsági ülésekkel (szám szerint 32 darab) szerelték, emellett utasterében egy kisebb hűtő is helyet kapott. Viszonylag szerény méretei ellenére – 9 méter hosszú és 2,44 méter széles volt – belső tere egyáltalán nem volt szűkös. A jármű farában egy 645-ös ZiL motor dolgozik, melyhez egy 5+1 sebességes mechanikus váltó csatlakozik.

Ikarus 545-ös ZiL alvázon és természetesen orosz erőforrással

Tudomásunk szerint a ZiL alvázas 545-ösből egy darab készült és mai napig magyarországi üzemeltetőnél van forgalomban. A szintén ZiL-alvázas 542-esről viszont szinte semmit sem tudni, ezért a King of the Road facebook oldalán érdeklődéssel várjuk a sorsával kapcsolatos információkat.