Aszfaltból tölthető elektromos buszok Németországnak

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.25. 12.00

Berlin az első európai főváros, ahol vezeték nélkül tölthető elektromos buszok állnak menetrendszerű forgalomba.

A berlini tömegközlekedési vállalat (BVG) idén nyáron négy darab e-buszt állít forgalomba. A 12 méter hosszú buszokat a lengyel Solaris gyártja, az elektromos hajtás, valamint az üzemeltetéshez szükséges töltőinfrastruktúra pedig a francia Bombardier-től, valamint annak leányától, a Primove cégtől érkezik. Az alacsonypadlós, városi kivitelű szóló buszok külsőre teljesen hasonlóak a hagyományos hajtással szerelt autóbuszokéhoz.

A Primove által biztosított eszközökkel gyorsan és hatékonyan tölthetők fel a járművek energiatároló egységei. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy amíg a buszok a végállomáson tartózkodnak a menetrendben feltüntetett indulásra várva, addig akkumulátoraik legalább annyira feltölthetők, hogy kényszermegállás nélkül megtehessék a 6,1 kilométer hosszú buszvonalat, vagy még annál is többet.

A e-buszok töltése hasonló az úgynevezett OLEV-rendszerű járművekéhez, melyek az érintkezés nélküli indukciós eljárást alkalmazzák a közlekedéshez szükséges energia felvétele érdekében. A Primove által telepített töltő pad lényegében egy aszfaltba ágyazott, tekercselt elektromos kábeleket tartalmazó eszköz, mely 5 méter hosszú, két méter széles és 25 centiméter vastag. Az ebben lévő kábelek pedig mágneses mezőket generálnak, az autóbuszok aljában található felvevő készülékek elektromos áramot hoznak létre és így jön létre az autóbuszok legalább 200 kilowatt teljesítményű töltése.

Németországban tavaly állt forgalomba öt darab ilyen autóbusz Braunschweigben, ahol lassan már egy éve közlekednek a vezeték nélküli technológiával ellátott járművek. A zéró-emissziós buszok beszerzését a Közlekedési és Digitális Infrastruktúráért Felelős Szövetségi Minisztérium is támogatta. Egyes számítások szerint a német főváros az új elektromos flotta üzembe helyezésével 260 tonna szén-dioxid kibocsátástól kíméli meg a berlini levegőt évente.  

Kommentek

  • Iceman.

    A belinkelt OLEV-es cikk röhejes.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.