Nemrég számoltunk be arról, hogy a BKV felújított egy harmonikaajtós Ikarus 280-as csuklós trolibuszt. Szerencsére nem kellett sokat várni a debütálásáig, mivel a közlekedési társaság másik két trolibusz – egy Ikarus 260T és egy ZIU-9-es – mellett ezt a járművet is kiállította a Városligetben, tegnap délelőtt. A kilátogatók nemcsak lefotózhatták, de utasként akár ki is próbálhatták őket.

Az Ikarus 260T-vel is tehettek egy kört az érdeklődők (fotó Huber Márton)


Az Ikarus 260T műszerfala a 200-as modellcsalád korai időszakát képviseli


A 156-os pályaszámot viselő jármű érdekessége, hogy a fővárosban jelenleg is közlekedő Ikarus 280T autóbuszoktól eltérően ZIU-hajtásrendszerrel rendelkezik


A 600-as pályaszámú Ikarus 260-as trolibusz története viszonylag egyszerű: miután 1974-ben a trolibusz-közlekedés további fejlesztése mellett döntöttek, a fővárosi közlekedési vállalat saját jármű tervezésére adta a fejét. Az elkészült típus végül megszólalásig hasonlított egy Ikarus 260-asra, ami nem a véletlen műve. A vállalat beszerzett egy 260-as kocsiszekrényt (ill. egy 280-ast) és beszerelte a selejtezésre ítélt ZIU-5 villamosberendezését


Ez a ZIU-9 nemrég vonult nyugdíjba


Az Ikarus 280T annyira friss felújítás, hogy még az üléseket védő műanyag fóliák is fenn vannak