Off-road mentőautó a Vokswagentől

Volkswagen Amarok

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.20. 12.00

Mentőt csak akkor jó látni, ha nem mi vagyunk benne, sőt leginkább akkor, ha éppen senki sincs a jármű körül.

Így viszont már egészen vagány hatást kelt a Volkswagen által nemrég átadott Amarok rohamkocsi, mely leginkább komoly felépítményével parancsol tiszteletet. Az off-road jármű az Egyesült Királyságban működő East Midlands-i Mentőszolgálatnál (EMAS) állt forgalomba, mely közel 4,8 millió lakosért felel. A jármű lényegében egy Amarok terepjáróból kialakított rohamkocsi, mely teljes mértékben alkalmas a különféle balesetek sérültjeinek stabilizálására. Az angliai viszonyoknak megfelelően a mentőautó jobbkormányos, felépítménye pedig kihasználja a maximális paramétereket.
A járművet a Volkswagen 4MOTION összkerék-hajtásával látták el, mely lehetővé teszi az akár félméteres vízben történő haladást is. Az Amarokban 2.0 literes, 120-140 közötti, vagy 180 lóerős teljesítményre képes motor dolgozik, mely közel két méterről szívja a levegőt. A pontos technikai paraméterekről azonban egyelőre nem közölt többet a Volkswagen.

A rohamkocsi minden szükséges életmentő eszközzel rendelkezik, emellett a hordágynak köszönhetően sérültek szállítására is alkalmas. Bár egyelőre ez az egy darab létezik az Amarok rohamkocsiból, a járműre jelentős kereslet mutatkozik, így az is lehet, hogy hamarosan több ilyen terepjáró áll forgalomba az EMAS-nál. 

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.