Ezzel legyél környezetvédő!

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.16. 12.00

A Renault teherautókról manapság az elektromos hajtás terén esik szó, pedig a franciák gázban sem rosszak.

A Renault Trucks 2004 óta gyárt sűrített földgázzal (CNG) hajtott teherautókat. Az alternatív hajtás helyzeti előnye jelenleg abban rejlik, hogy olcsóbb a többi fosszilis üzemanyagnál, ugyanakkor tavaly az Európai Unió is ukázba adta, hogy 2020-ig a tagállamoknak jelentős mértékben fejleszteniük kell a CNG-töltőinfrastruktúrát. Ezek után érthető, ha a francia cég megdolgozza ezt az irányt, már csak azért is, mert a legnagyobb versenytárs, az Iveco például jelenleg a legnagyobb sűrített földgázos kínálattal rendelkezik Európában.
A Renault Trucks nemrég mutatta be a regionális áruszállításra tervezett D Wide CNG modellt, melyet kettős üzemű, hathengeres, 9 literes, Euro 6-os motorral szerelnek. A 320 lóerős erőforrás egyaránt üzemeltethető sűrített földgázzal és bio-metánnal is. Utóbbi előnye, hogy a CNG-nél valamivel magasabb fűtőértékkel rendelkezik, emellett megújuló energiaforrásnak számító biomasszából, valamint kommunális hulladékból készül, ezért használata a környezetvédelem szempontjából is előnyös lehet.

A Renault által kínált CNG-motor a dízeleshez mérhető dinamikát kínál és maximálisan 1356 newtonméteres nyomaték leadására képes. Emellett zajszintje is jóval alacsonyabb a cég tájékoztatása szerint. Az erőforráshoz egy teljesen automata, Allison gyártmányú váltó csatlakozik. A D Wide jelenleg kétféle változatban, 19 tonnás és 4×2-es hajtásképletű,valamint 6×2-es és 26 tonnás változatban érhető el.

A járművet kétféle üzemanyag-kapacitással kínálják. A kisebb esetén hat tank áll rendelkezésre, melyekben összesen 600 liter (80 kg), 200 barra sűrített földgáz tárolható. A nagyobbnál pedig maximálisan 800 liter (120 kg) CNG cipelhető a nyolc tanknak köszönhetően. Az acéltartályok egyébiránt akár 500 baros nyomás elviselésére is alkalmasak, ami 2,5-szer nagyobb az átlagosnál. A D Wide hatótávolsága minimum 400 kilométer, így elsősorban regionális áruszállításra alkalmas, de a nagyobb városokban akár kukásautóként is használható.

Kommentek

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.