Ezzel legyél környezetvédő!

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.16. 12.00

A Renault teherautókról manapság az elektromos hajtás terén esik szó, pedig a franciák gázban sem rosszak.

A Renault Trucks 2004 óta gyárt sűrített földgázzal (CNG) hajtott teherautókat. Az alternatív hajtás helyzeti előnye jelenleg abban rejlik, hogy olcsóbb a többi fosszilis üzemanyagnál, ugyanakkor tavaly az Európai Unió is ukázba adta, hogy 2020-ig a tagállamoknak jelentős mértékben fejleszteniük kell a CNG-töltőinfrastruktúrát. Ezek után érthető, ha a francia cég megdolgozza ezt az irányt, már csak azért is, mert a legnagyobb versenytárs, az Iveco például jelenleg a legnagyobb sűrített földgázos kínálattal rendelkezik Európában.
A Renault Trucks nemrég mutatta be a regionális áruszállításra tervezett D Wide CNG modellt, melyet kettős üzemű, hathengeres, 9 literes, Euro 6-os motorral szerelnek. A 320 lóerős erőforrás egyaránt üzemeltethető sűrített földgázzal és bio-metánnal is. Utóbbi előnye, hogy a CNG-nél valamivel magasabb fűtőértékkel rendelkezik, emellett megújuló energiaforrásnak számító biomasszából, valamint kommunális hulladékból készül, ezért használata a környezetvédelem szempontjából is előnyös lehet.

A Renault által kínált CNG-motor a dízeleshez mérhető dinamikát kínál és maximálisan 1356 newtonméteres nyomaték leadására képes. Emellett zajszintje is jóval alacsonyabb a cég tájékoztatása szerint. Az erőforráshoz egy teljesen automata, Allison gyártmányú váltó csatlakozik. A D Wide jelenleg kétféle változatban, 19 tonnás és 4×2-es hajtásképletű,valamint 6×2-es és 26 tonnás változatban érhető el.

A járművet kétféle üzemanyag-kapacitással kínálják. A kisebb esetén hat tank áll rendelkezésre, melyekben összesen 600 liter (80 kg), 200 barra sűrített földgáz tárolható. A nagyobbnál pedig maximálisan 800 liter (120 kg) CNG cipelhető a nyolc tanknak köszönhetően. Az acéltartályok egyébiránt akár 500 baros nyomás elviselésére is alkalmasak, ami 2,5-szer nagyobb az átlagosnál. A D Wide hatótávolsága minimum 400 kilométer, így elsősorban regionális áruszállításra alkalmas, de a nagyobb városokban akár kukásautóként is használható.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.