Utólagosan beszerelhető extra kamionokhoz

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.14. 12.00

A Mercedes most már utólag is beszereltethetővé teszi egyik vezetéstámogató rendszerét.

A Daimler által kínált vezetéstámogató rendszer, a  Predictive Powertrain Control (PPC) lényege, hogy a domborzati viszonyoknak megfelelően választja ki a jármű sebességét. Az asszisztens tulajdonképpen a műholdas helymeghatározás és a 3D domborzati  térkép segítségével felismeri az út vonalvezetését és a teherautó előtt álló emelkedőket és lejtőket, így képes a tempomat által szabályozott sebességet előrelátóan optimalizálni.

Mindezért önmagában talán még nem lenne vonzó, de a gyártó 4-5 százalékos fogyasztáscsökkenést jósol használata esetén, amiért már megérheti akár utólag is beszereltetni. Éppen ezért jó hír lehet, hogy április elsejétől a Mercedes nettó 1500 euróért, tehát nagyjából 440 ezer Forintért utólag is beszereli saját modelljeibe ezt az asszisztenst. A németek ezt a megoldást az Actros, az Antos és az Arcos esetén vállalják.

A vezetéstámogató eszköz telepítése mindössze néhány órát vesz igénybe. Bár a művelet nem igényel TÜV, vagy egyéb más engedélyeztetést, a gyártó megköveteli, hogy a modell 2012 utáni gyártású legyen, emellett ugyancsak teljesítendő feltétel a Powershift 3-as automataváltó megléte is. A Mercedes anyavállalata, a Daimler számításai szerint az utólag beszerelt PPC -függően az aktuális üzemanyag-áraktól – nagyjából nyolc hónap alatt térül meg.

A PPC-t egyéb iránt az új Actros 2012 bemutatása óta az eddig értékesített haszonjárművek 64 százalékához rendelték meg az üzemeltetők.

Kommentek

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.