A holland VDL Bus&Coach együttműködési megállapodást írt alá a Philips-szel arra vonatkozóan, hogy autóbuszait a jövőben defibrillátorokkal szereljék fel. Az egyezmény egyaránt vonatkozik a városi, elővárosi, valamint a turista kivitelben készülő járművekre. A világítástechnikai, valamint szórakoztató elektronikai eszközöket gyártó cég úgynevezett automata beépített defibrillátorokat szállít a jövőben az autóbuszgyártó számára. A VDL ügyfelei azonban nem alapfelszereltségként kapják meg a készülékeket, hanem némi extra összeg fejében. Az viszont szinte már  biztosra vehető, hogy az életmentő készülékek olcsóbbak lesznek így, mintha utólag szerelnék be őket.

Az automata defibrillátor attól a pillanatól fogva, hogy üzembe helyezik a busz fedélzetén folyamatos, szakszerű utasításokat ad a kezelő személyzet részére arról, hogyan kell lefolytatni az újraélesztést. A készülék az aktiválást követően valós idejű GPS-pozíciót küld a mentőszolgálat felé annak érdekében, hogy a mentőautó a lehető leggyorsabban meg tudja közelíteni azt az autóbuszt, ahonnan a segélyhívás érkezik.

Egyes becslések szerint az Amerikai Egyesült Államokban és Európában hétmillió ember hal meg évente, a hirtelen szívmegállás következtében. Magyarországon ugyancsak emiatt minden harmincadik percben meghal valaki a kórházon kívül. Ez azt jelenti, hogy évente mintegy 25 ezer ember veszti életét a hirtelen szívmegállás következtében, így jelenleg vezető halálozási oknak számít a hazai statisztikában. A szívmegállás utáni, mintegy 3-5 percen belül gyorsan, határozottan és a laikustól is elvárható szakszerűséggel eljárva, még meg lehet menteni az érintett életét. A legtöbb esetben a beteg túlélési esélye azon múlik, hogy a lehető legrövidebb időn belül megtörténik-e a defibrillálás.