Vitézyék túlterhelték a BKV-t

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.12. 12.00

Vitézy Dávid BKV-s buszsofőröket dolgoztatott a Volánbusznál. Számos beruházás elhúzódott, ezért a BKV-val pótoltatták a járatokat.

Egy, a vezess.hu-hoz eljuttatott BKV-s dokumentum szerint, a fővárosi közlekedési társaság tavaly kénytelen volt többet fordítani fizetésekre, mivel kevesebb buszsofőrre több munka jutott. A problémának csak egy része ered onnan, hogy manapság hiány van a buszsofőrökből, hiszen két éve még a BKV is elbocsájtásokra kényszerült körükben, mert nőtt az alvállalkozók aránya a fővárosi közlekedésben. A legnagyobb problémát nem ez, hanem a korábban a BKK által okozott túlzott megrendelés okozta.

A BKV emiatt kénytelen volt az állományában dolgozó buszsofőröket többet dolgoztatni, ami miatt fizetésekre is többet kellett fordítani. Olyan is volt, hogy a társaságnak 2014 nyarán – a BKK utasítására – buszsofőröket kellett kivezényelnie a Volánbuszhoz egy bizonyos átmeneti időszakra, amikor a cég átvette a BKV-tól az agglomerációs vonalak üzemeltetését. Erről a Vitézy Dávid által vezetett BKK döntött, mely úgynevezett “kirendelési megállapodást” kötött a Volánbusszal.

A bérköltségeket jelentősen növelte továbbá az agglomerációs közlekedés késedelmes, elhúzódó átadása, valamint a villamos pótlások időtartamának megnövekedése és az M3-as autópálya felújításának megkezdése. De nem csak a megnövekedett mérték, hanem a hektikus, hullámzó, sok esetben nem kellő időben megismert elvárt teljesítményszint is okozott problémákat, melyeket a  BKV vezetése többször is jelzett. Amíg azonban a fővárosban nagy vasúti fejlesztési projektek folynak komoly pótlási feladatokkal, illetve amíg nem zárul le a buszágazat átalakulása, addig a hasonló túlterheltség elkerülhetetlennek tűnik.

 

A BKV a gazdálkodási rendnek megfelelő bérgazdálkodást folytatott 2014-ben, ugyanakkor a társasághoz közel 4 százalékos többletteljesítmény megrendelés érkezett, amit a vállalat teljesített. Így ehhez mérten az autóbusz és trolibusz ágazat tervezett társasági bérkerete is a BKK által igényelt többlet teljesítménnyel arányos mértékben emelkedett.

Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.