A mai naptól új, magyar elektromos autóbuszt tesztelhet a budapesti utazóközönség. Az Evopro Modulo midibusszal a 15-ös, 16-os és 26-os vonalain találkozhatnak az utasok a következő egy hónapban. A fővárosiak a korábbi tesztbuszokhoz hasonlóan ingyenesen vehetik igénybe a járművet. A Modulo budapesti tesztjéről tartott sajtótájékoztatón nemcsak erről volt szó, hanem a környezetbarát buszok, valamint a hazai autóbuszgyártás jövőjéről is.

Cégünk az elektromos autóbuszok fokozatos elterjedésével számol a 2020-ig tartó időszakban. A hazai gyártás felfuttatása érdekekében közös cégbe tömörítünk egyes magyarországi gyártókat, melyek az Ikarus márkanév alatt kínálhatják majd a különféle típusokat” – jegyezte meg Mészáros Csaba, az  Evopro Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója. 

Közép-európai fölény
“A Nemzetgazdasági Minisztérium számára szívügy az elektromos közlekedési eszközök elterjedésének segítése. Kiemelt célunk, hogy Közép-Európában vezető pozíciót töltsünk be az e-mobilitás terén
” – jelentette ki Varga Mihály, gazdasági miniszter. Utóbbi viszonylag nehéz lesz a hazai gyártók számára, hiszen térségünkben a cseh SOR, valamint a lengyel Solaris is rendelkezik már szériagyártásban készülő elektromos- és hibrid hajtású autóbusz típusokkal. “A tavaly kidolgozott Jedlik Ányos terv ugyanakkor jelentős lépés lehet az elektromos hajtású járművek hányadának növelése felé a közlekedésben” – hívta fel a figyelmet Varga Mihály.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szerint a jövő a környezetbarát hajtással, azon belül is a hibird-, a plug-in hibrid, valamint az elektromos technológiával szerelt tömegközlekedési eszközökben van

Zöld rendszámmal a kedvezményekért
A nemzetgazdasági miniszter emellett hangsúlyozta, hogy a magyar elektromos és hibrid hajtású modellek egyáltalán nem maradnak el a világszínvonaltól. A szaktárca első embere továbbá reményét fejezte ki a magyar felsőoktatás bekapcsolódására az idehaza megvalósuló innovatív közlekedési eszközök fejlesztésébe. Az e-mobilitás népszerűsítése érdekében pedig elképzelhetőnek tartja, hogy a környezetbarát járművek zöld alapszínű rendszámot kapjanak, melyek így kedvezményben részesülhetnének az útdíjból, vagy akár ingyenesen parkolhatnának az előre kijelölt övezetekben, így például a budai Várban is.

100 év tükrében
100 évvel ezelőtt egy osztrák, Austro-Daimler gyártmányú, elektromos járművel indult el az első budapesti autóbuszjárat. Éppen ezért külön öröm számomra, hogy most a fővárosi buszközlekedés centenáriumán egy null-emissziós autóbusz állhat forgalomba a budai Várban“- jegyezte meg Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója. Aki többek között azt is elárulta, hogy tavaly a PKD-rendszerben készülő Ikarus autóbuszokkal újra felfedezte magának a BKV magyar autóbuszgyártást. “Amennyiben a mostani teszt eredményes lesz, úgy mindent meg fogunk tenni annak érdekében, hogy ilyen null-emisszós autóbuszok álljanak a jövőben forgalomba Budapesten” – tette hozzá a BKV vezérigazgatója.

A Modulóról ezen a linken talál részletes bemutatást. A járművel kapcsolatos észrevételeket várjuk Facebook oldalunkon keresztül!