Magyar elektromos buszt tesztelhetünk

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.09. 12.30

Magyar gyártmányú elektromos busz állt forgalomba a budai Várban. Az utasok mától egy hónapon át tesztelhetik a környezetbarát járművet.

A mai naptól új, magyar elektromos autóbuszt tesztelhet a budapesti utazóközönség. Az Evopro Modulo midibusszal a 15-ös, 16-os és 26-os vonalain találkozhatnak az utasok a következő egy hónapban. A fővárosiak a korábbi tesztbuszokhoz hasonlóan ingyenesen vehetik igénybe a járművet. A Modulo budapesti tesztjéről tartott sajtótájékoztatón nemcsak erről volt szó, hanem a környezetbarát buszok, valamint a hazai autóbuszgyártás jövőjéről is.
Cégünk az elektromos autóbuszok fokozatos elterjedésével számol a 2020-ig tartó időszakban. A hazai gyártás felfuttatása érdekekében közös cégbe tömörítünk egyes magyarországi gyártókat, melyek az Ikarus márkanév alatt kínálhatják majd a különféle típusokat” – jegyezte meg Mészáros Csaba, az  Evopro Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója. 
Közép-európai fölény
“A Nemzetgazdasági Minisztérium számára szívügy az elektromos közlekedési eszközök elterjedésének segítése. Kiemelt célunk, hogy Közép-Európában vezető pozíciót töltsünk be az e-mobilitás terén
” – jelentette ki Varga Mihály, gazdasági miniszter. Utóbbi viszonylag nehéz lesz a hazai gyártók számára, hiszen térségünkben a cseh SOR, valamint a lengyel Solaris is rendelkezik már szériagyártásban készülő elektromos- és hibrid hajtású autóbusz típusokkal. “A tavaly kidolgozott Jedlik Ányos terv ugyanakkor jelentős lépés lehet az elektromos hajtású járművek hányadának növelése felé a közlekedésben” – hívta fel a figyelmet Varga Mihály.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szerint a jövő a környezetbarát hajtással, azon belül is a hibird-, a plug-in hibrid, valamint az elektromos technológiával szerelt tömegközlekedési eszközökben van

Zöld rendszámmal a kedvezményekért
A nemzetgazdasági miniszter emellett hangsúlyozta, hogy a magyar elektromos és hibrid hajtású modellek egyáltalán nem maradnak el a világszínvonaltól. A szaktárca első embere továbbá reményét fejezte ki a magyar felsőoktatás bekapcsolódására az idehaza megvalósuló innovatív közlekedési eszközök fejlesztésébe. Az e-mobilitás népszerűsítése érdekében pedig elképzelhetőnek tartja, hogy a környezetbarát járművek zöld alapszínű rendszámot kapjanak, melyek így kedvezményben részesülhetnének az útdíjból, vagy akár ingyenesen parkolhatnának az előre kijelölt övezetekben, így például a budai Várban is.

100 év tükrében
100 évvel ezelőtt egy osztrák, Austro-Daimler gyártmányú, elektromos járművel indult el az első budapesti autóbuszjárat. Éppen ezért külön öröm számomra, hogy most a fővárosi buszközlekedés centenáriumán egy null-emissziós autóbusz állhat forgalomba a budai Várban“- jegyezte meg Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója. Aki többek között azt is elárulta, hogy tavaly a PKD-rendszerben készülő Ikarus autóbuszokkal újra felfedezte magának a BKV magyar autóbuszgyártást. “Amennyiben a mostani teszt eredményes lesz, úgy mindent meg fogunk tenni annak érdekében, hogy ilyen null-emisszós autóbuszok álljanak a jövőben forgalomba Budapesten” – tette hozzá a BKV vezérigazgatója.

A Modulóról ezen a linken talál részletes bemutatást. A járművel kapcsolatos észrevételeket várjuk Facebook oldalunkon keresztül!

Kommentek

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Két furgon nyolc parkolóhelyet foglalt

Győrben két elkanászodott furgon rabolt rá rendesen a rendelkezésre álló parkolóhelyekre.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.