Új motorokkal készülnek a győri buszok

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.07. 14.00

A győri cég hamarosan végére ér az új Euro 6-os modellkínálat bevezetésének. Úgy tűnik azonban, hogy Budapestről végleg lemondtak.

Keveset hallani manapság a győri székhelyű Kravtexről. Pedig a Credo márkanéven hosszú ideje kiskerekű buszokat gyártó és forgalmazó cég háza táján is vannak fejlemények. Az egyik legfrissebb történés, hogy nemrégiben átesett a minősítési procedúrán az első Euro 6-os motorral szerelt Credo Inovell. A magyar gyártó az FPT torinói tesztközpontjában vizsgáltatta meg a típust és még két másikat.

A PEMS (Portable Emissions Measurement System) módszerrel történő mérés során dinamikus körülmények között rögzítették a beépített motor károsanyag-kibocsátási értékeit. A városi, városon kívüli, és autópályás közlekedést szimuláló teszt folyamán a kibocsátási eredmények alacsonyabbak voltak az előírás szerinti határértékeknél. Ennek azért van jelentősége, mert a uniós irányelv előírja, hogy a motorgyártó hosszú távú felelőssége teljesíteni az előírt értékeket. Eszerint a forgalomba helyezett járműveknek több százezer kilométer megtétele után is az újszerű állapotnak megfelelő emissziós értékeket kell teljesítenie.

A Credo szinte a teljes típuspalettáját “átállítja” Euro 6-os motorokkal szerelt változatokra, ennek megfelelően nemcsak az Inovellt, hanem egy városközi kialakítású Econell 12-t és egy városi kivitelű Econell CiTY-t is megvizsgálnak a károsanyag-kibocsátás szempontjából. Úgy tűnik azonban, hogy a budapesti igényeknek megfelelően készült Citadellből nem készül Euro 6-os változat. Az olasz FPT vizsgálataival párhuzamosan, tavaly októberben megkezdődtek a magyarországi típusjóváhagyáshoz szükséges tanúsítói vizsgálatok is.

A Credo három típusát, az Inovellt, a Econellt és az Econell City-t készíti el Euro 6-os változatban az első körben. A képen az Econell City látható

A TÜV Rheinland-KTI  az elmúlt négy hónapban 38 féle mérést és vizsgálatot végzett el a tesztpéldányokon, amelyeket a következő hetekben továbbiak fognak követni. A magyarországi vizsgálatok kiterjednek az új, elektronikus fékrendszer (EBS) és a hozzá kapcsolódó fejlett biztonsági rendszerek vizsgálatára is. A típusvizsgálatok jelentős időigényét a folyamat komplexitása és a tanúsító korlátozott kapacitásai indokolják.

Hamarosan tehát új, Euro 6-os motorokkal készülhetnek a Credo autóbuszai. A tesztsorozatban résztvevő járművek  eddig összesen több mint százezer kilométert teljesítettek és tökéletesen megfeleltek az FPT, a BOSCH, és az Altran elvárásainak. A Kravtex-Kühne Csoport mosonmagyaróvári és győri üzemeiben ugyanakkor már megkezdődött az új generációs Credo autóbuszok sorozatgyártása.

 

Kommentek

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.