Új motorokkal készülnek a győri buszok

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.07. 14.00

A győri cég hamarosan végére ér az új Euro 6-os modellkínálat bevezetésének. Úgy tűnik azonban, hogy Budapestről végleg lemondtak.

Keveset hallani manapság a győri székhelyű Kravtexről. Pedig a Credo márkanéven hosszú ideje kiskerekű buszokat gyártó és forgalmazó cég háza táján is vannak fejlemények. Az egyik legfrissebb történés, hogy nemrégiben átesett a minősítési procedúrán az első Euro 6-os motorral szerelt Credo Inovell. A magyar gyártó az FPT torinói tesztközpontjában vizsgáltatta meg a típust és még két másikat.

A PEMS (Portable Emissions Measurement System) módszerrel történő mérés során dinamikus körülmények között rögzítették a beépített motor károsanyag-kibocsátási értékeit. A városi, városon kívüli, és autópályás közlekedést szimuláló teszt folyamán a kibocsátási eredmények alacsonyabbak voltak az előírás szerinti határértékeknél. Ennek azért van jelentősége, mert a uniós irányelv előírja, hogy a motorgyártó hosszú távú felelőssége teljesíteni az előírt értékeket. Eszerint a forgalomba helyezett járműveknek több százezer kilométer megtétele után is az újszerű állapotnak megfelelő emissziós értékeket kell teljesítenie.

A Credo szinte a teljes típuspalettáját “átállítja” Euro 6-os motorokkal szerelt változatokra, ennek megfelelően nemcsak az Inovellt, hanem egy városközi kialakítású Econell 12-t és egy városi kivitelű Econell CiTY-t is megvizsgálnak a károsanyag-kibocsátás szempontjából. Úgy tűnik azonban, hogy a budapesti igényeknek megfelelően készült Citadellből nem készül Euro 6-os változat. Az olasz FPT vizsgálataival párhuzamosan, tavaly októberben megkezdődtek a magyarországi típusjóváhagyáshoz szükséges tanúsítói vizsgálatok is.

A Credo három típusát, az Inovellt, a Econellt és az Econell City-t készíti el Euro 6-os változatban az első körben. A képen az Econell City látható

A TÜV Rheinland-KTI  az elmúlt négy hónapban 38 féle mérést és vizsgálatot végzett el a tesztpéldányokon, amelyeket a következő hetekben továbbiak fognak követni. A magyarországi vizsgálatok kiterjednek az új, elektronikus fékrendszer (EBS) és a hozzá kapcsolódó fejlett biztonsági rendszerek vizsgálatára is. A típusvizsgálatok jelentős időigényét a folyamat komplexitása és a tanúsító korlátozott kapacitásai indokolják.

Hamarosan tehát új, Euro 6-os motorokkal készülhetnek a Credo autóbuszai. A tesztsorozatban résztvevő járművek  eddig összesen több mint százezer kilométert teljesítettek és tökéletesen megfeleltek az FPT, a BOSCH, és az Altran elvárásainak. A Kravtex-Kühne Csoport mosonmagyaróvári és győri üzemeiben ugyanakkor már megkezdődött az új generációs Credo autóbuszok sorozatgyártása.

 

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.