Új motorokkal készülnek a győri buszok

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.07. 14.00

A győri cég hamarosan végére ér az új Euro 6-os modellkínálat bevezetésének. Úgy tűnik azonban, hogy Budapestről végleg lemondtak.

Keveset hallani manapság a győri székhelyű Kravtexről. Pedig a Credo márkanéven hosszú ideje kiskerekű buszokat gyártó és forgalmazó cég háza táján is vannak fejlemények. Az egyik legfrissebb történés, hogy nemrégiben átesett a minősítési procedúrán az első Euro 6-os motorral szerelt Credo Inovell. A magyar gyártó az FPT torinói tesztközpontjában vizsgáltatta meg a típust és még két másikat.

A PEMS (Portable Emissions Measurement System) módszerrel történő mérés során dinamikus körülmények között rögzítették a beépített motor károsanyag-kibocsátási értékeit. A városi, városon kívüli, és autópályás közlekedést szimuláló teszt folyamán a kibocsátási eredmények alacsonyabbak voltak az előírás szerinti határértékeknél. Ennek azért van jelentősége, mert a uniós irányelv előírja, hogy a motorgyártó hosszú távú felelőssége teljesíteni az előírt értékeket. Eszerint a forgalomba helyezett járműveknek több százezer kilométer megtétele után is az újszerű állapotnak megfelelő emissziós értékeket kell teljesítenie.

A Credo szinte a teljes típuspalettáját “átállítja” Euro 6-os motorokkal szerelt változatokra, ennek megfelelően nemcsak az Inovellt, hanem egy városközi kialakítású Econell 12-t és egy városi kivitelű Econell CiTY-t is megvizsgálnak a károsanyag-kibocsátás szempontjából. Úgy tűnik azonban, hogy a budapesti igényeknek megfelelően készült Citadellből nem készül Euro 6-os változat. Az olasz FPT vizsgálataival párhuzamosan, tavaly októberben megkezdődtek a magyarországi típusjóváhagyáshoz szükséges tanúsítói vizsgálatok is.

A Credo három típusát, az Inovellt, a Econellt és az Econell City-t készíti el Euro 6-os változatban az első körben. A képen az Econell City látható

A TÜV Rheinland-KTI  az elmúlt négy hónapban 38 féle mérést és vizsgálatot végzett el a tesztpéldányokon, amelyeket a következő hetekben továbbiak fognak követni. A magyarországi vizsgálatok kiterjednek az új, elektronikus fékrendszer (EBS) és a hozzá kapcsolódó fejlett biztonsági rendszerek vizsgálatára is. A típusvizsgálatok jelentős időigényét a folyamat komplexitása és a tanúsító korlátozott kapacitásai indokolják.

Hamarosan tehát új, Euro 6-os motorokkal készülhetnek a Credo autóbuszai. A tesztsorozatban résztvevő járművek  eddig összesen több mint százezer kilométert teljesítettek és tökéletesen megfeleltek az FPT, a BOSCH, és az Altran elvárásainak. A Kravtex-Kühne Csoport mosonmagyaróvári és győri üzemeiben ugyanakkor már megkezdődött az új generációs Credo autóbuszok sorozatgyártása.

 

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.