Törököt fogott a BKV

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.06. 16.00

Török midibuszokat vásárol a BKV. Az új buszok várhatóan a turisták által kedvelt útvonalakon állnak forgalomba.

Most már biztos, hogy török gyártmányú midibuszok állhatnak forgalomba a budai Várban, szám szerint 16 darab. Az erről szóló támogatási szerződést ma írta alá Dr. Dabóczi Kálmán, a BKK Zrt. vezérigazgatója és dr. Nagy Gábor Tamás, a Budavári Önkormányzat polgármestere.

A 909 millió forint összértékű beruházás még Vitézy-örökségnek számít, hiszen a Karsan Otomotivot még az ő idejében választották meg tendergyőztesnek a hazai gyártmányú Rába-Molitus S91-essel szemben. Plusz csavar az egész történetben, hogy a beszerzést teljes egészében az Európai Unió finanszírozza, illetve, hogy mindehhez a kormány jóváhagyására is szükség volt. Az új dízel midibuszokat a BKV Zrt. fogja üzemeltetni. A Karsan ATAK típusú midibusza félig alacsonypadlós, motorja megfelel az Euro 6-os környezetvédelmi normáknak. Utastere teljes mértékben klimatizált, teljes befogadóképessége 40 fő, az ülőhelyek száma 23.

Az egykori 90 darabos fővárosi midibuszflotta mára 28 tagúra apadt, közülük mindössze 21 állhat nap mint nap forgalomba. Jelenleg egy 40 tagú midijármű-állomány fenntartása lenne indokolt, de akár 60 kis befogadóképességű busz üzemeltetése is racionális lehet Budapesten. Van még három másik miditender, mely jóváhagyásra vár, így nem kizárt még idén lecserélődik az elaggott állomány.

Hétfőtől egyébként a budapesti utazóközönség a Várban tesztelheti  az Evopro-csoport magyar gyártmányú, elektromos autóbuszát, a Modulót.
 

Kommentek

  • BALEE76

    Na ez a különbség a rosszul teljesítő német gazdaság és a profi magyar gazdaság között ott olyan hülyék hogy mindent a saját országukból vesznek de ha nem találnak megfelelőt akkor megint körülnéznek és a legutolsó lépés a külföld .Nálunk van buszgyár de rohadjon meg .Gratulálok a BKV-s agyoniskolázottaknak!

  • Steppenwolf

    BALEE76 – 2015.03.06 20:52

    Azért mielőtt hülyeségeket leírsz, tájékozódhatnál is. Ha már a buszoknál tartunk, a Deutsche Bahn, a legnagyobb német tömegközlekedési szolgáltató tavaly több buszt vett külföldről (Solaris, Irisbus, stb.), mint német gyártásút.

    Magyarországon ebben a kategóriában jelenleg nincs versenyképes busz. Van a Molitus manufaktúrájában készült S91-es, amiből 7 év alatt sikerült 14 db.-ot megépíteni és eladni, de amellett hogy elavult konstrukció, méregdrága, az ára vetekszik egy olcsóbb csuklós buszéval.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.