Stílusosan akár “kétfejű sárkánynak” is nevezhetjük az a tűzoltóautót, mely nemrég állt forgalomba a kínai Nanjing városában. Az MAN által gyártott TGM 18.340-es összkerék-hajtású alvázat ugyanis két vezetőfülkével látták el. Felmerül persze a kérdés, hogy akkor melyikből kormányozható a jármű? A helyes válasz az, hogy mindkettőből, vagyis egészen pontosan a dupla fülkéből, melyből szükség szerint “átadható” az irányítás a hátsó kabinba. Ezáltal a tűzoltóautó megfordulás nélkül tud haladni, ami különösen fontos például szűk utcákban vagy alagutakban végzett oltásnál, amikor minden másodperc számít.

Ilyen tűzoltóautókat 2010 óta használnak Shanghai-ban és úgy tűnik, hogy a kínaiak továbbra is igényt tartanak ezekre a speciális járművekre. Mindez persze érthető, hiszen a sajátos megoldást képviselő tűzoltóautók elsősorban forgalmas autópályák alagúttüzeinél vethetők be, ahol általában sem idő, sem hely nincs a megfordulásra.

A speciális járművek felépítményeit az osztrák EMPL-gyártja, mely szigetelőanyagokkal és hőálló anyagokkal teszi lehetővé, hogy a tűzoltóautók elviseljék az esetleges hőhatásokat. Érdekesség, hogy a gumiabroncsok védelméről egy speciális hűtőrendszer is gondoskodik, mely a kerékdobba épített fúvókákon keresztül óvja azokat az alagúttüzek során jelentkező hőtől.

A kétfejű sárkány vízágyúja percenként 2000 liter fecskendezésére képes, mely kiváló értéknek számít az ilyen tűzoltóautók esetében. A tűzoltáshoz szükséges eszközök a hagyományos tűzoltó járművekhez hasonlóan pedig a felépítmény oldalán kaptak helyet. A járművek oldalsó redőnyeire speciális díszítés is került, hiszen mégiscsak Kínában szolgálják ezek a járművek a tűzoltókat.