Átépítik az Európa-bajnok versenykamiont

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.02.23. 13.00

Az Európa-bajnok Oxxo-csapat gőzerővel készül az új szezonra, melyben immáron magyar versenypálya is van a Hungaroringnek köszönhetően.

A FIA Kamion Európa-bajnokság új szabályai szerint a versenykamionok 100 kilogrammal lehetnek könnyebbek a korábbinál. Ennek értelmében a járművek súlyhatára 5400 kilogrammról 5300-ra csökken. Az új elvárásoknak megfelelően a hátsó tengelyen 2200 kg, az elsőn pedig 3200 kg a minimális terhelés, ami egyrészt csökkenti a kormányzás terhelését, másrészt pedig a gumi élettartalmára is komoly hatással lesz.

A könnyítés nem jelenti azt, hogy elegendő úgy teljesíteni az előírást, hogy például 100 kilóval könnyebb tengelyt építenek be. Az Oxxo-csapatnak szinte teljesen át kell építenie a versenykamiont, hogy összehozzon egy jelentősebb súlycsökkentést.

A kamion könnyítését az alváz módosításával végezzük. Mivel könnyítünk az autón, oda kell figyelnünk, hogy az alváz merevsége lehetőleg a legkevésbé csökkenjen. A végső választ persze a teszteken kapjuk meg, emellett a gumikopást és a kormányzást ott tudjuk kipróbálni. Ezen kívül ilyenkor van lehetőségünk a tengelyek karbantartására, csapágyak cseréjére, illetve minden kötőelem, csavar és a beépített alkatrész cseréjére. Eddig a kamion tervezése és szétszerelése zajlott, most pedig kezdődik az új versenykamion építése” – jegyezte meg a csapat versenymérnöke, Bakó Csaba.

Kommentek

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.