Egyre nagyobb a sofőrhiány

25 éves a NiT Hungary

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.02.19. 12.00

25 éves hazánk legnagyobb fuvarozói érdek-képviseleti szerve, mely többek között az égető sofőrhiány ellen is küzd.

A közel 40 főt alkalmazó, Budapesten és 10 vidéki nagyvárosban működő Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) jelenleg azon dolgozik, hogy az égető sofőrhiányra komplex megoldást találjon. Az ipartestület a jövőben többek között azért is lobbizna, hogy állami támogatás bevonásával kötelező vezetéstechnikai tanfolyamhoz kössék a teherautó- és autóbusz-vezetői engedélyeket, ezzel is segítve a balesetmentes közúti közlekedést.

Zászlóshajóként ápoljuk a szakma hagyományait, rendezvényeinkkel rengeteget teszünk a magyar közúti fuvarozói alágazat jó hírének megőrzéséért. Mindemellett azonban nagyon fontosnak tartjuk a baleset-megelőzést, ezért is szeretnénk elérni, hogy a tehergépkocsi- és autóbusz-vezetők kötelező vezetéstechnikai tanfolyamon vegyenek részt. Mivel tagjaink 80 százaléka közúti árufuvarozó, ezért dolgozunk azon, hogy megfelelő állami részvállalással valósulhasson meg mindez” – mondta Dittel Gábor, a NiT Hungary főtitkára, aki a magyar közúti személy- és teherfuvarozás véleményformáló alakjaként több mint huszonöt éve dolgozik a szakmában.

A 25 éves fennállását ünneplő NiT Hungary, mely mintegy 3000 regisztrált taglétszámával jelenleg hazánk legnagyobb és egyik legrégebbi közúti fuvarozói érdek-képviseleti szervezete. Az ipartestület 2359 teherfuvarozót és 599 autóbuszos vállalkozót számlál. A NiT Hungary fejlődését jól tükrözi, hogy 1990-ben 114 taggal és 1 millió forintos alapító tagi hozzájárulással alapították, 2013-ban pedig már 1,5 milliárd árbevétellel zárt. A szervezet két éve a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal való megállapodás alapján a kormányzat stratégiai partnerének számít a szakmát érintő jogalkotások terén.

Kommentek

  • vassmi

    Ezen nem kellene csodálkozni,aki sofőrnek megy számoljon azzal hogy nem biztos hogy lesz családja,ritkán van otthon.Millios büntetések,amit hamar őssze lehet szedni,akár naponta,Üldőzi a rendőr,katasztrofás,NKH ellenőr,kőzterület felügyelő.A cégeknél sokszor lábtőrlőnek nézik,minden kárért csak ő felelhet.Ha megszerzi a jogsit 4-500 ezerért,még szakmásíto amit 5 évente el kell végezni 80000ft sofőr kártya stb,és kiesés a munkábol.Miért is nincs sofőr?

  • hegezoo

    Nem lesz sofőr hiány, ha a cégek betartják a törvényeket.Például nem teljesítmény arányban fizetnének! Ha 4-6 hét folyamatos uniózás után, nem csak 1-2 napra hoznák haza a sofőrt! Addig is azt kívánom nekik, menjenek csak szépen tönkre :)

  • imi001

    vassmi – tökéletesen jól látod a dolgokat Rendszeresen kitelepül a katasztrófa védelem tűzoltóság nkh rendőrség nav Ha valamelyiket megúszod jön a másik valamelyik biztos hogy megbüntet valamiért lassan a postás és a vasutas is ellenőrizhet minket csak egyenruhája legyen Plusz ránk terhelték a sofőrkártyát és a gki t még a sofőrkártyával nem is lenne gond de a gki árakkal azért elszaladt velük a ló ráadásul öt évente újítani kell Minden a pénzlehúzásról szól ebben a mocsok országban

  • nagyapa

    Először is.Fizesd meg a gépkocsivezetőt!2/Vállalj át tőle néhány bírságot,amit a TE érdekedben kell elkövetnie a melósodnak,hogy neked legyen pénzed!3/Felejtsd el azt az 5 évenkénti vegzálást 80000X forintét.!Ha megtanulta egyszer,nem kell feltételezni,hogy elfelejtette a tudást.4/Ne hajtsd a melóst,mert neked se jut a pénzből,amit termel.5/Ha mégis kárt okoz,állj mellé és ne TE legyél az,aki kinyírja ilyen-olyan indokkal.Na ezek lennének ez első gondolataim erről.Utána,a gk.vezető kollégák fogjanak össze és ha sok a b….szogatás,álljanak le és csinálja az az okos főnök,aki mindig többet tud annál,amit mi csinálunk.Aztán majd meglátjuk,ki fog előbb sírni.Külföldön legalább(ugyanis)megbecsülik ezt a szakmát!!!

  • bundaska1001

    Én nem a hivatásosokkal kezdeném,mondom 40-év baleset mentes hivatásos vezetés után,nekem menni kellett ónos esőben,havazásban stb. Pályaalkalmassági vizsgálathoz kötném minden vezetéssel kapcsolatos tevékenykedést ( Úrvezetőire gondolok,mindenféle motorkerékpárra). Tolatni 90%-a nem tud,nagyokat szoktam nevetni(sírni lenne kedvem)amit nap mint-nap látok.

  • szudani

    Annyit mondok ,h 500ezer egy jogsi a napi büntetés simán lehet ennyi a cégek szarnak a soförre, és ott a gki + öt évente. Na hülye aki válalja vagy

  • Jozscsi

    Kiegészíteném azzal az előttem szólókat, hogy ha a “becsületes magyar vállalkozók” nem lopnának meg a sofőrjeiket, talán lenne kedve az embereknek ehhez a szakmához. Papíron annyit fizetnek, mint egy miniszternek, mindent aláíratnak velünk, hogy átvettük, valójában meg csak annyit löknek, hogy ne haljunk éhen. Míg egy hentes ledolgozza az életét úgy, hogy egy árva kanyit nem költ vizsgákra meg minden szar igazolványokra, addig nekünk 5 évente csak a papír, ami jogosít a jármű vezetésére 150000 Ft. Jogsi, GKI, PÁV (már csak az I-et kell 5 évente újítani), nem EU-s országokba Nemzetközi vezetői engedély. Ezek megléte ahhoz kell, hogy egyáltalán munkát vállaljon az ember. Osztrák és német sofőrök 1800-2200 Eur között keresnek. Itthon ennek a töredéke a fizetés és a moslékok (tisztelet a kivételnek) minimálbérrel jelentenek be. Ha meg elmegy az ember nyugdíjba, éhen hal, ha addig sírba nem teszi a stressz! Itthon akár 800000 is lehet a bírság, ami a fizetés többszöröse és maximum 6 hónap részletfizetést adnak rá. Ami az osztráknál 35 Euró, az nálunk 30000-100000 Ft. Na ezért nincs sofőr itthon. A legtöbb már kinn dolgozik, az MHSZ meg már nem képez utánpótlást. Meg kéne becsülni és fizetni a magyar sofőröket, akkor nem lenne hiány. Estig tudnék írni, de milliónyi dolgom van. Jó gurit, hatóság és balesetmenteset a kollégáknak!

  • b123

    4szer vizsgáztam adr ből most gki kártya gépkezelöi v.emelöfal vizsga gyakorlatom megvan eddig csináltam kész kiszáltam,/kezdünk Abnormális Ország lenni/ inkább bármit mint ezta cigány munkát.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.