Dübörög a Tatra

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.02.18. 13.30

Néhány évre még a Tatra csődeljárásáról, valamint a gyár eladásáról szóltak a hírek. Most viszont az újra cseh kézben lévő cég újra nyereséges.

A Kopřivnice-i cég tulajdonképpen az egyetlen olyan cseh haszonjármű-gyártó, mely talpon tudott maradni a válságot követő években. A sikeres konszolidációnak, valamint a megújult termékkínálatnak köszönhetően a Tatra 2014-ben már 24 százalékos árbevétel növekedést tudott elérni. Ez annyit jelent, hogy tavaly a cseh gyártó mintegy 3 milliárd koronás bevételre tett szert. 

2014-ben a Tatra összesen 850 darab teherautót értékesített, ami  egyértelmű növekedést jelent, hiszen egy évvel korábban még némileg kevesebb, 722 darab járművet tudott eladni. Igaz, ténylegesen kicsit kevesebbet, összesen 821 darab teherautót gyártottak le, mivel a megrendelések teljesítésének egy része átcsúszott az idei évre.

A 2014-ben a legyártott mennyiség 80 százaléka ugyanakkor külföldön talált gazdára és került belőlük Magyarországra is, mivel a Magyar Közút nyolc darab teherautót vásárolt ároktisztítási feladatokra. Emellett a csehek jelentős mennyiséget szállítottak Szaúd-Arábiába és Szlovákiába is. Az értékesítés jellege egyébként már két éve változatlan, ugyanis 2013-ban is a legyártott mennyiség kétharmada exportra ment. Számottevően nőtt továbbá az alkatrészek értékesítése, hiszen ezen a területen mintegy 40 százalékos növekedést produkált a Tatra.

A Tatra a legrégibb cseh teherautógyár, melyet Ignác Šustala alapított 1850-ben. A gyártó az 1989-es rendszerváltás után fokozatosan leépült. 2006 óta egy cseh-amerikai vállalkozói csoport működtette és jelentősen mérsékelte a korábban felgyülemlett adósságait.

Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.