Az oroszok százszámra veszik a magyar buszokat

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.02.18. 13.00

Moszkvában közös vállalat jöhet létre kompozit szerkezetű buszok gyártására – számolt be a járműveket kifejlesztő magyar Evopro cégcsoport elnök-tulajdonosa.

Moszkvában közös vállalat jöhet létre kompozit szerkezetű buszok gyártására – számolt be a járműveket kifejlesztő magyar Evopro cégcsoport elnök-tulajdonosa moszkvai tárgyalásairól. Mészáros Csaba elmondta, hogy a Kompozitok Nanotechnológiai Központja (NCC) nevű orosz céggel meglévő, tavaly októberben létrejött technológiai együttműködésükön kívül közös vállalkozást is alapítanak.

Moszkva vezetése hitelt nyújt a cégalapításhoz, és biztosítja, hogy minimum tíz év alatt legalább évi 200 darab Evopro-fejlesztésű autóbuszt rendel. Az Evopro és az NCC feladata, hogy a közös vállalatban minél nagyobb legyen az orosz rész, az úgynevezett hozzáadott érték. Szerinte ez az első időben 20 százalékot tehet ki, a későbbiekben a beszállítók számának növekedésével a részesedést növelni tudják. Reméli, hogy ezt a fajta vállalkozást Kazahsztánban és más országokban is meg tudják majd valósítani.

A hibrid változat is modulokból áll és többféle hosszúságban készülhet

Az Interfax-Kazakhstan hírügynökség kedden számolt be arról, hogy az Evopro cég autóbuszokat gyártana Nyugat-Kazahsztánban. A magyar cég az uralszki Uralszkargoremmas nevű gyárral tervezi az együttműködést. Mészáros Csaba elnök-tulajdonos arról is beszélt, hogy az Ural hegység menti Jekatyerinburgban július 12-én nyíló kiállításon is szeretnék bemutatni a már orosz szabványok alapján legyártott kompozit szerkezetű autóbuszuk mintapéldányát.

Molnár Péter, az Evopróval együttműködő NCC cég műszaki igazgatója szerint továbbra is cégük gyártja a kompozit, azaz társított anyagokból készült könnyű karosszériát a magyar mérnökök által az Evoprónál tervezett, és kifejlesztett Modulo buszcsaládhoz. Hozzátette: a magyar cég a Rába-futóművel, Magyarországon gyártott váltóval, és elektronikai finomszabályzókkal ellátott járműnek a licencét szeretné az Ural hegység menti Jekatyeringburgnak eladni, Moszkva viszont munkahelyeket akar teremteni. Ezért az orosz főváros kormányzata arra kérte az Evoprót és az NCC-t, hogy egy a végső összeszerelést és szervizelést is végző üzemet hozzanak tető alá.

Mészáros Csaba az orosz ipari és kereskedelmi minisztérium által tavaly létrehozott, új ipari ágazati befektetések Stratégiai Tanácsa nevű szervezet  második ülésén vett részt. A jelentős orosz és külföldi ipari csoportokat, technológiai cégeket, befektetési alapokat, és közös vállalkozásokat tömörítő szervezet tanácskozásán mások mellett megjelent a Siemens német elektrotechnikai cég, a svéd-svájci ABB (Asea Brown Boveri Ltd.)gépipari konszern, az ipari robotokat gyártó német KUKA Roboter GmbH. képviselője is.  

A moszkvai Tyehnopolisz nevű innovációs parkban rendezett ülésen Gyenyisz Manturov ipari és kereskedelmi miniszter az import kiváltására kidolgozott orosz állami programnak az ipart érintő végrehajtását ismertette. Az intézkedések a nyugati szankciók miatt születtek. A miniszter elmondta, a cél az, hogy 2020-ra Oroszországban gyártsák a technológiai berendezések 60 százalékát. A minisztérium a nyárig elkészíti az ipartámogatási program módosított változatát. Manturov hangsúlyozta, hogy ez nem jelenti a hazai ipar elszigetelését, csupán úgynevezett hozzáadott értéket szeretnének létrehozni saját országukban.

Kommentek

  • jako

    Ez a mocskos pofátlanság, és a sumákolás, külföldre tudunk buszokat gyártani, nem is akármilyeneket, itthonra, meg a mások által megunt, és leamortizált ócska vackokat veszik, új, gyártási áron, ezeket is vizsgálni kellene, miért is nem a hazai buszgyártást finanszírozzák, a megrendelésekkel

  • csababp07

    Háromszáz-valahány Mercedest vett a BKK-nem jókedvükben, ez volt a Mercedes feltétele, hogy tovább maradjon a gyártás Kecskeméten. Készül azóta már “majdnem magyar” busz is, de motort sajnos nem gyárt senki itthon a Csepel óta.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.