Az oroszok százszámra veszik a magyar buszokat

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.02.18. 13.00

Moszkvában közös vállalat jöhet létre kompozit szerkezetű buszok gyártására – számolt be a járműveket kifejlesztő magyar Evopro cégcsoport elnök-tulajdonosa.

Moszkvában közös vállalat jöhet létre kompozit szerkezetű buszok gyártására – számolt be a járműveket kifejlesztő magyar Evopro cégcsoport elnök-tulajdonosa moszkvai tárgyalásairól. Mészáros Csaba elmondta, hogy a Kompozitok Nanotechnológiai Központja (NCC) nevű orosz céggel meglévő, tavaly októberben létrejött technológiai együttműködésükön kívül közös vállalkozást is alapítanak.

Moszkva vezetése hitelt nyújt a cégalapításhoz, és biztosítja, hogy minimum tíz év alatt legalább évi 200 darab Evopro-fejlesztésű autóbuszt rendel. Az Evopro és az NCC feladata, hogy a közös vállalatban minél nagyobb legyen az orosz rész, az úgynevezett hozzáadott érték. Szerinte ez az első időben 20 százalékot tehet ki, a későbbiekben a beszállítók számának növekedésével a részesedést növelni tudják. Reméli, hogy ezt a fajta vállalkozást Kazahsztánban és más országokban is meg tudják majd valósítani.

A hibrid változat is modulokból áll és többféle hosszúságban készülhet

Az Interfax-Kazakhstan hírügynökség kedden számolt be arról, hogy az Evopro cég autóbuszokat gyártana Nyugat-Kazahsztánban. A magyar cég az uralszki Uralszkargoremmas nevű gyárral tervezi az együttműködést. Mészáros Csaba elnök-tulajdonos arról is beszélt, hogy az Ural hegység menti Jekatyerinburgban július 12-én nyíló kiállításon is szeretnék bemutatni a már orosz szabványok alapján legyártott kompozit szerkezetű autóbuszuk mintapéldányát.

Molnár Péter, az Evopróval együttműködő NCC cég műszaki igazgatója szerint továbbra is cégük gyártja a kompozit, azaz társított anyagokból készült könnyű karosszériát a magyar mérnökök által az Evoprónál tervezett, és kifejlesztett Modulo buszcsaládhoz. Hozzátette: a magyar cég a Rába-futóművel, Magyarországon gyártott váltóval, és elektronikai finomszabályzókkal ellátott járműnek a licencét szeretné az Ural hegység menti Jekatyeringburgnak eladni, Moszkva viszont munkahelyeket akar teremteni. Ezért az orosz főváros kormányzata arra kérte az Evoprót és az NCC-t, hogy egy a végső összeszerelést és szervizelést is végző üzemet hozzanak tető alá.

Mészáros Csaba az orosz ipari és kereskedelmi minisztérium által tavaly létrehozott, új ipari ágazati befektetések Stratégiai Tanácsa nevű szervezet  második ülésén vett részt. A jelentős orosz és külföldi ipari csoportokat, technológiai cégeket, befektetési alapokat, és közös vállalkozásokat tömörítő szervezet tanácskozásán mások mellett megjelent a Siemens német elektrotechnikai cég, a svéd-svájci ABB (Asea Brown Boveri Ltd.)gépipari konszern, az ipari robotokat gyártó német KUKA Roboter GmbH. képviselője is.  

A moszkvai Tyehnopolisz nevű innovációs parkban rendezett ülésen Gyenyisz Manturov ipari és kereskedelmi miniszter az import kiváltására kidolgozott orosz állami programnak az ipart érintő végrehajtását ismertette. Az intézkedések a nyugati szankciók miatt születtek. A miniszter elmondta, a cél az, hogy 2020-ra Oroszországban gyártsák a technológiai berendezések 60 százalékát. A minisztérium a nyárig elkészíti az ipartámogatási program módosított változatát. Manturov hangsúlyozta, hogy ez nem jelenti a hazai ipar elszigetelését, csupán úgynevezett hozzáadott értéket szeretnének létrehozni saját országukban.

Kommentek

  • jako

    Ez a mocskos pofátlanság, és a sumákolás, külföldre tudunk buszokat gyártani, nem is akármilyeneket, itthonra, meg a mások által megunt, és leamortizált ócska vackokat veszik, új, gyártási áron, ezeket is vizsgálni kellene, miért is nem a hazai buszgyártást finanszírozzák, a megrendelésekkel

  • csababp07

    Háromszáz-valahány Mercedest vett a BKK-nem jókedvükben, ez volt a Mercedes feltétele, hogy tovább maradjon a gyártás Kecskeméten. Készül azóta már “majdnem magyar” busz is, de motort sajnos nem gyárt senki itthon a Csepel óta.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.