Az oroszok százszámra veszik a magyar buszokat

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.02.18. 13.00

Moszkvában közös vállalat jöhet létre kompozit szerkezetű buszok gyártására – számolt be a járműveket kifejlesztő magyar Evopro cégcsoport elnök-tulajdonosa.

Moszkvában közös vállalat jöhet létre kompozit szerkezetű buszok gyártására – számolt be a járműveket kifejlesztő magyar Evopro cégcsoport elnök-tulajdonosa moszkvai tárgyalásairól. Mészáros Csaba elmondta, hogy a Kompozitok Nanotechnológiai Központja (NCC) nevű orosz céggel meglévő, tavaly októberben létrejött technológiai együttműködésükön kívül közös vállalkozást is alapítanak.

Moszkva vezetése hitelt nyújt a cégalapításhoz, és biztosítja, hogy minimum tíz év alatt legalább évi 200 darab Evopro-fejlesztésű autóbuszt rendel. Az Evopro és az NCC feladata, hogy a közös vállalatban minél nagyobb legyen az orosz rész, az úgynevezett hozzáadott érték. Szerinte ez az első időben 20 százalékot tehet ki, a későbbiekben a beszállítók számának növekedésével a részesedést növelni tudják. Reméli, hogy ezt a fajta vállalkozást Kazahsztánban és más országokban is meg tudják majd valósítani.

A hibrid változat is modulokból áll és többféle hosszúságban készülhet

Az Interfax-Kazakhstan hírügynökség kedden számolt be arról, hogy az Evopro cég autóbuszokat gyártana Nyugat-Kazahsztánban. A magyar cég az uralszki Uralszkargoremmas nevű gyárral tervezi az együttműködést. Mészáros Csaba elnök-tulajdonos arról is beszélt, hogy az Ural hegység menti Jekatyerinburgban július 12-én nyíló kiállításon is szeretnék bemutatni a már orosz szabványok alapján legyártott kompozit szerkezetű autóbuszuk mintapéldányát.

Molnár Péter, az Evopróval együttműködő NCC cég műszaki igazgatója szerint továbbra is cégük gyártja a kompozit, azaz társított anyagokból készült könnyű karosszériát a magyar mérnökök által az Evoprónál tervezett, és kifejlesztett Modulo buszcsaládhoz. Hozzátette: a magyar cég a Rába-futóművel, Magyarországon gyártott váltóval, és elektronikai finomszabályzókkal ellátott járműnek a licencét szeretné az Ural hegység menti Jekatyeringburgnak eladni, Moszkva viszont munkahelyeket akar teremteni. Ezért az orosz főváros kormányzata arra kérte az Evoprót és az NCC-t, hogy egy a végső összeszerelést és szervizelést is végző üzemet hozzanak tető alá.

Mészáros Csaba az orosz ipari és kereskedelmi minisztérium által tavaly létrehozott, új ipari ágazati befektetések Stratégiai Tanácsa nevű szervezet  második ülésén vett részt. A jelentős orosz és külföldi ipari csoportokat, technológiai cégeket, befektetési alapokat, és közös vállalkozásokat tömörítő szervezet tanácskozásán mások mellett megjelent a Siemens német elektrotechnikai cég, a svéd-svájci ABB (Asea Brown Boveri Ltd.)gépipari konszern, az ipari robotokat gyártó német KUKA Roboter GmbH. képviselője is.  

A moszkvai Tyehnopolisz nevű innovációs parkban rendezett ülésen Gyenyisz Manturov ipari és kereskedelmi miniszter az import kiváltására kidolgozott orosz állami programnak az ipart érintő végrehajtását ismertette. Az intézkedések a nyugati szankciók miatt születtek. A miniszter elmondta, a cél az, hogy 2020-ra Oroszországban gyártsák a technológiai berendezések 60 százalékát. A minisztérium a nyárig elkészíti az ipartámogatási program módosított változatát. Manturov hangsúlyozta, hogy ez nem jelenti a hazai ipar elszigetelését, csupán úgynevezett hozzáadott értéket szeretnének létrehozni saját országukban.

Kommentek

  • jako

    Ez a mocskos pofátlanság, és a sumákolás, külföldre tudunk buszokat gyártani, nem is akármilyeneket, itthonra, meg a mások által megunt, és leamortizált ócska vackokat veszik, új, gyártási áron, ezeket is vizsgálni kellene, miért is nem a hazai buszgyártást finanszírozzák, a megrendelésekkel

  • csababp07

    Háromszáz-valahány Mercedest vett a BKK-nem jókedvükben, ez volt a Mercedes feltétele, hogy tovább maradjon a gyártás Kecskeméten. Készül azóta már “majdnem magyar” busz is, de motort sajnos nem gyárt senki itthon a Csepel óta.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.