Bár az Euro 6-os kibocsátási normák miatt a megújított típuskínálat már egy ideje gyártásban van, a DAF csak most tette elérhetővé a kormányzott hátsó tengelyt a nyergesvontatókhoz. A holland gyártó közép és nagy teherbírású, CF és XF modellekhez kínálja ezt a megoldást.

Az opció azokra a háromtengelyes változatokra vonatkozik, melyeket úgynevezett “utánfutó-tengellyel” szerelnek. A harmadik tengely teherbírása 7,5 tonna, a hajtott tengelyé pedig 13 tonna, ennek köszönhetően a nyergesvontató olyan feladatokra is bevethető, ahol kifejezetten szempont a jó manőverezhetőség, valamint a nagy teherbírás. Ilyen lehet például a nehéz munkagépek, vagy épületszerkezeti elemek szállítása.

A rakodás gördülékennyé tétele érdekében a DAF egy speciális, nagy teherbírású daruval is felszereli a nyergesvontatókat. A CF-et és a XF-et az eindhoveni székhelyű gyártó Paccar erőforrásokkal szereli. A 11 és 13 literes motorok 396 és 510 lóerő közötti teljesítménnyel rendelhetők. A DAF ugyanakkor számos telematikai rendszert kínál az építőipari feladatokra tervezett nyergesvontatókhoz. Ilyen például a prediktív sebességtartó elektronika, valamint a gazdaságos vezetést segítő EcoMode, melynek köszönhetően akár 5 százalékkal csökkenthető a teherautó átlagfogyasztása.

A háromtengelyes, kormányzott hátsó tengellyel készülő teherautók nappali, valamint hálófülkés változatokban is rendelkezésre állnak. Utóbbi extra tágas változatban is rendelhető.