Az Orosz Föderáció részét képező Hanti- és Manysiföld Magyarországnál több mint ötször nagyobb területen fekszik. A népsűrűség ennek ellenére nagyon gyér, csupán 2,8 fő/km2. A közlekedés szempontjából éppen ezért nagy hangsúly tevődik a folyókra, hiszen a nagy kiterjedésű mocsaras-lápos területek miatt mindössze 13 ezer kilométernyi burkolt út át áll rendelkezésre az Urál lábánál fekvő vidéken.

A magyarok közvetlen nyelvrokonaiként számon tartott hantik (osztjákok) és manysik (vogulok) ezért saját erőből kénytelenek megbirkózni a gyakran mostoha terepviszonyokkal. Nem csoda, hogy a különféle szánok mellett leginkább a terepjáró Kamazok jöhetnek szóba. A Hanti-Manysi Autonóm Körzet nemrégiben 20 darab összkerék-hajtású Kamazt vásárolt, melyeket személyszállítós kivitelű felépítményekkel láttak el.

A “csapatszállítós” felépítményeket a Kamaz 4326-os, valamint a 43502-es alvázára építették. Az ily módon kialakított járműveket azonban főként buszként használják majd. A terepbuszokból kétféle változat létezik: az egyiket hagyományos, gumiágyba foglalt üvegezéssel látták el, míg a másikat thermoüvegekkel szerelték, emellett a kasztni oldalfalait is speciális szigetelőanyaggal látták el, hogy a jármű ellenállóbb legyen a hosszú telek idején jelentkező – 20-30 Celsius fokos faggyal szemben. Természetesen mindkét változatban van fűtés, de a hóval borított területekre, valamint a zord időjárási viszonyok közé leginkább az erre a célra fejlesztett Kamaz felel meg a legjobban.

Az orosz marketingesek kreativitását jól tükrözi, hogy a hagyományos változatról egy napsütésben fotózott képet, míg a téli viszonyok közé tervezett verzióról egy olyan fotót töltöttek fel az internetre, melyen a Kamaz mellett éppen két rénszarvassal húznak el a hóban.