Újabb ritkaságok menekülhetnek meg

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.02.09. 12.00

Apa és fia újabb veterán autóbuszokat menthet meg az enyészettől. Már alig győzik a munkát.

Nemrég számoltunk be arról az Ikarus 31-esről, melyet Fung László és fia, Dávid újított fel néhány év alatt. Bár ez volt az első buszfelújításuk, mégis sikerült korhű állapotba hozni a korábban egy kerti fészerben porosodó járművet. A két férfi hamarosan újabb magyar gyártmányú buszokat menthet meg az enyészettől, ugyanis már kisebb flottájuk van a koros járgányokból.

Még 2011-ben, az Ikarus 31-essel egy időben tettek szert egy Rába 3,5-ös modellre is, melyből nagyon kevés készült. Ennek oka, hogy a győri cég által készített kis, 42 személyes kisbusz nem vált be és hét évvel bemutatását követően, 1955-ben már az utolsó példányokat is kivonták a forgalomból.

Rába Tr 3,5 a kertben várja, hogy felújítsák

Fungéknak azonban nem ez az egyetlen, renoválásra váró járművük. Nemrégiben gyűjtőktől vásároltak egy Ikarus 55-öst, valamint egy Ikarus 30-as autóbuszt. Előbbi rendkívül népszerű típusnak számított idehaza, ezért több működőképes, felújított példány is létezik belőlük Magyarországon és Németországban egyaránt. Utóbbiból azonban csak egy menekült meg az enyészettől információink szerint. Ismerve Fungék munkastílusát biztosan lehetünk abban, hogy mindegyik autóbusz gyönyörű állapotban tündököl majd, azonban azt egyelőre nem tudni, hogy mikorra várható újjászületésük, hiszen főként szabadidejüket fordítják a régi buszok felújítására.

Belül már nincsenek ülések, ettől függetlenül is főnyeremény ez az Ikarus 30-as, hiszen csak egy működőképes példány van belőle idehaza

Fung László és fia jelenleg egy Ikarus 66-oson dolgozik, mely megjelenésében hasonlít az Ikarus 55-öshöz, azonban nagyon kevés működőképes példány maradt fenn belőle. A járművek felújításánál kulcskérdés a váz teljes cseréje, valamint a szükséges alkatrészek beszerzése, vagy legyártása, ugyanis minél öregebb egy autóbusz, annál nehezebb reprodukálni egyes elemeket. Fungék azonban a szívósabb fajtából valók, ezért bízunk benne, hogy hamarosan veteránok újjászületéséről számolhatunk be.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.