Nemrég számoltunk be arról az Ikarus 31-esről, melyet Fung László és fia, Dávid újított fel néhány év alatt. Bár ez volt az első buszfelújításuk, mégis sikerült korhű állapotba hozni a korábban egy kerti fészerben porosodó járművet. A két férfi hamarosan újabb magyar gyártmányú buszokat menthet meg az enyészettől, ugyanis már kisebb flottájuk van a koros járgányokból.

Még 2011-ben, az Ikarus 31-essel egy időben tettek szert egy Rába 3,5-ös modellre is, melyből nagyon kevés készült. Ennek oka, hogy a győri cég által készített kis, 42 személyes kisbusz nem vált be és hét évvel bemutatását követően, 1955-ben már az utolsó példányokat is kivonták a forgalomból.

Rába Tr 3,5 a kertben várja, hogy felújítsák

Fungéknak azonban nem ez az egyetlen, renoválásra váró járművük. Nemrégiben gyűjtőktől vásároltak egy Ikarus 55-öst, valamint egy Ikarus 30-as autóbuszt. Előbbi rendkívül népszerű típusnak számított idehaza, ezért több működőképes, felújított példány is létezik belőlük Magyarországon és Németországban egyaránt. Utóbbiból azonban csak egy menekült meg az enyészettől információink szerint. Ismerve Fungék munkastílusát biztosan lehetünk abban, hogy mindegyik autóbusz gyönyörű állapotban tündököl majd, azonban azt egyelőre nem tudni, hogy mikorra várható újjászületésük, hiszen főként szabadidejüket fordítják a régi buszok felújítására.

Belül már nincsenek ülések, ettől függetlenül is főnyeremény ez az Ikarus 30-as, hiszen csak egy működőképes példány van belőle idehaza

Fung László és fia jelenleg egy Ikarus 66-oson dolgozik, mely megjelenésében hasonlít az Ikarus 55-öshöz, azonban nagyon kevés működőképes példány maradt fenn belőle. A járművek felújításánál kulcskérdés a váz teljes cseréje, valamint a szükséges alkatrészek beszerzése, vagy legyártása, ugyanis minél öregebb egy autóbusz, annál nehezebb reprodukálni egyes elemeket. Fungék azonban a szívósabb fajtából valók, ezért bízunk benne, hogy hamarosan veteránok újjászületéséről számolhatunk be.